Likovna umjetnost (CROSBI ID 32297)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Turković, Vera Likovna umjetnost // Kulturna politika Republike Hrvatske : nacionalni izvještaj / Katunarić, Vjeran ; Cvjetičanin, Biserka (ur.). Zagreb: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, 1998. str. 126-133-x

Turković, Vera

Likovna umjetnost

Autorica razmatra prilike u likovnoj umjetnosti Hrvatske uglavnom kroz položaj likovnog umjetnika kao profesionalnog, slobodnog umjetnika ili umjetnika amatera i kroz odnos prema likovnoj umjetnosti u cjelini. Naglašava golemo značenje likovne baštine unutar kulturno-umjetničkog blaga Hrvatske i napominje da se, nažalost, u svijetu o njoj malo zna kako zbog brojnih kontekstualnih razloga tako i zbog nedovoljnog interesa u samoj Hrvatskoj za kvalitetnu prezentaciju ovog dijela kulturne baštine. U novije se vrijeme, nakon osamostaljenja Hrvatske, pojavljuje nešto jače izražen interes za prepoznavanjem nacionalne povijesti u ovom segmentu kulture pa tako neki artefakti iz prednacionalne likovne baštine služe kao elementi simboličkog identiteta današnje hrvatske nacionalne kulture. Među simboličkim referencama iz novije likovne baštine, prema autorici, favorit službene kulturne politike svakako je naivno slikarstvo. Takvo pretjerivanje može proizvesti pogrešnu predodžbu o Hrvatskoj kao ruralnoj i nerazvijenoj zemlji. Autorica napominje da se na taj način čini nepravda vrijednim postinućima suvremenih akadmskih likovnih umjetnika čija djela svakako pripadaju visokoj kulturi i umjetnosti, a koja u svom izričaju ni po čemu ne zaostaju za postmodernim izrazom u svijetu.

likovna umjetnost u Hrvatskoj, položaj likovnog umjetnika u Hrvatskoj

Visual Art

visual arts in Croatia, status of visual artist in Croatia