Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rješavanje problemskih matematičkih zadataka u funkciji predznanja i vrste zadataka (CROSBI ID 343361)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Žižek, Tatjana Rješavanje problemskih matematičkih zadataka u funkciji predznanja i vrste zadataka / Vlahović-Štetić, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2005

Podaci o odgovornosti

Žižek, Tatjana

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Rješavanje problemskih matematičkih zadataka u funkciji predznanja i vrste zadataka

Ovim istraživanjem ispitan je dječji uradak u problemskim matematičkim zadacima u funkciji jezičnog predznanja rješavača, vrste zadatka i objekata u zadatku te je utvrđen zajednički utjecaj navedenih činitelja. Varijablu jezičnog predznanja rješavača uveli smo jer se u Međimurskoj županiji školuje velik broj bilingvalnih učenika romske nacionalnosti i njihovo obrazovanje ima niz specifičnosti. Željeli smo naglasiti važnost približavanja početnog učenja matematike dječjem svakodnevnom iskustvu te predložiti promjene u poučavanju matematike koje bi omogućile lakše učenje. Teoretsku podlogu za to daju nam neke postavke Reusserova modela rješavanja problemskih zadataka u kojem je naglasak stavljen na važnost razumijevanja situacije u problemskom zadatku kao i opće postavke verbalno lingvističkih modela. Ispitan je uradak na problemskim matematičkim zadacima kod 80 učenika prvog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provedeno kroz djelomično zavisni eksperimentalni nacrt. Uspješnost rješavanja dvije vrste problemskih zadataka ( kombiniranje i usporedba ) proučavana je s obzirom na vrstu objekta u zadatku ( novčane jedinice i ostali objekti kao objekti brojčane manipulacije ) i jezično predznanje rješavača – kod izvornih govornika hrvatskog jezika i bilingvalnih govornika ( romskih učenika ). Analizirajući dječji uradak u zadacima moguće je izvesti sljedeće zaključke: Provjera uspješnosti rješavanja problemskih zadataka u funkciji: a) jezičnog predznanja rješavača pokazuje da su uspješniji izvorni govornici hrvatskog jezika u odnosu na bilingvalne ispitanike ; b) vrste zadatka utvrđuje da je dječji uradak u zadacima kombiniranja bolji od uratka u zadacima usporedbe ; c) objekata u zadatku pokazuje da se dječji uradak u zadacima s novčanim jedinicama ne razlikuje od uratka u zadacima u kojima se spominju ostali objekti ; d) zajedničkog utjecaja eksperimentalnih varijabli pokazala da izvorni govornici hrvatskog jezika statistički značajno uspješnije rješavaju obje vrste zadanih problemskih zadataka u odnosu na bilingvalne govornike, s time da je razlika u uspješnosti među grupama rješavača veća kod zadataka kombiniranja nego kod zadataka usporedbe.

problemski matematički zadaci; bilingvalni učenici; jezično predznanje; poučavanje; socioekonomski status

nije evidentirano

engleski

Solving mathematical word problems in the function of pre-knowledge and problem type

nije evidentirano

mathematical word problems; bilingual students; pre-knowledge of the language; teaching; socio-economical status

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

16.11.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija