Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole (CROSBI ID 119959)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Matešić, Krunoslav
hrvatski
Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole
U pet osnovnih škola u RH testirano je he Testom D-48 ukupno 500 ispitanika, od čega 254 učenika i 246 učenica sedmih i osmih razreda, starih 13. i 14. godina. Test D-48 je nevewrbalni test za ispitivanje opće inteligencije, snažno saturiran g-faktorom. Nisu dobivene statistički značajne razlike u intelektualnoj uspješnosti s obzirom na dob, ali su dobivene razlike s obzirom na spol sudionika mjerenja. Učenice su u prosjkeu postizale bolje rezultate u odnosu na dječake iste dobi. Analza povezanosti između inteligencije i završnih školskih ocjena pokazala je da su ocjene u većoj mjeri usklađene s intelektualnim kapacitetima učenica nego učenika. Radei li se o pokušajima discipliniranja dječaka davanjem nižih ocjena ili su neki drugi čimbenici doveli do ovih rezultata, bit će potrebne dodatne analize. U dodatku su navedene norme za Test D-48 za obrađenu dob, s obzirom na sudionike u mjerenju.
inteligencija; školski uspjeh; spolne razlike; dokimologija; Test D-48
nije evidentirano
engleski
Intelligence and school success - Gender differences in final primary school grades
nije evidentirano
intelligence; school success; gender differences; docimology; D-48 test
nije evidentirano