Kovnica novca u Krapini (CROSBI ID 32363)

Prilog u knjizi | stručni rad

Mirnik, Ivan Kovnica novca u Krapini // Krapina i priče o Čehu, Lehu i Mehu / Tenšek, Marijan (ur.). Krapina: Elektronika-Nakladnik, 2005. str. 186-189

Mirnik, Ivan

Kovnica novca u Krapini

Istražujući različite povijesne izvore i književne tekstove, autor nam u ovoj knjizi donosi pregled pronađenih zapisa o poznatom mitu o Čehu, Lehu i Mehu, trojici braće koji su, prema predaji, živjeli u Krapini, a nakon odlaska iz nje osnovalki Češku, Poljsku i Rusiju. Tako u prvom i drugom poglavlju knjige možemo čitati što su od njima zapisali drugi autori (Papa Pio II, povjesničar Johann Weikhard Valvasor, Pražanin Karlo Planicky...) te domaći autori (isusovac Juraj Rattkay, povjesničar, političar i književnik Ivan Kukuljević Sakcinski, književnici August Šenoa i Janko Tomić, povjesničar Vjekoslav Klaić) i brojni drugi znanstvenici i povjesničari. Treće poglavlje obraćuje priče slične krapinskoj kod drugih naroda. U četvrtom poglavlju nalaze se tekstovi o nestalim krapinskim gradovima poznatim u povijesnoj građi pod nazivima: Psar, Vrbovec, Josipovec, Šabac i Judenburg. Peto poglavlje sadrži tekstove o poznatim povijesnim ličnostima i njihovim vezama s Krapinom. Knjiga obiluje dokumentarnom građom, od starih razglednica, rukopisa, karata do akvarela, crteža, grafika i kao takva predstavlja vrlo vrijedan prinos istraživanju krapinske povijesti i mitološke predaje.

Krapina ; novac ; krajcara ; Jan Vitovec ; Friedrich III ; 1459

The mint in Krapina

Krapina, coin, kreuzer, Jan Vitovec, Friedrich III, 1459