Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja (CROSBI ID 343599)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Ljubetić, Maja Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja / Maleš, Dubravka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Ljubetić, Maja

Maleš, Dubravka

hrvatski

Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja

Doktorska disertacija na temu Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja odnosi se na istraživanje obitelji odnosno, roditeljstva te posebice pedagoške kompetentnosti/nekompetentnosti roditelja predškolske djece. Rad je podijeljen u četiri tematske cjeline i to: teorijski dio koji čine tri poglavlja – obitelj – kretanja, problemi i perspektive ; roditeljstvo – odnos, uloga i/ili proces? ; procjena i samoprocjena ili metarazina pedagoške kompetentnosti roditelja ; ispitivanje pedagoške kompetentnosti roditelja (samoprocjena i procjena) ; rezultati i interpretacija i završna razmatranja. Poglavlje pod naslovom Obitelj – kretanja, problemi i perspektive podijeljeno je u pet cjelina koje se bave: određenjem obitelji, razvojem i promjenama koje je obitelj doživljavala tijekom 18., 19. i 20. stoljeća, kao i mogućim smjerom razvoja obitelji na početku 21. stoljeća ; temeljnim obilježjima suvremenih obitelji ; obiteljskom zajednicom kao sustavom ; funkcionalnim i disfunkcionalnim obiteljima ; obiteljskim ozračjem i funkcioniranjem obitelji te suvremenom obitelji u Republici Hrvatskoj. Drugi dio ovog poglavlja, pod nazivom Roditeljstvo – odnos, uloga i/ili proces? čine tri cjeline i to: Roditeljstvo i čimbenici koji na njega utječu i oblikuju ga ; Roditeljski stilovi i ponašanja djece kao mogući odgovori na njih te Utjecaj majke i oca na dječji razvoj i odgoj. Treće dio ovog poglavlja, pod naslovom Procjena i samoprocjena ili metarazina pedagoške kompetencije roditelja čine tri cjeline: Kompetencija kao potreba prema samoostvarenju osobnosti ; pedagoška obrazovanost roditelja - pretpostavka roditeljske pedagoške kompetentnosti te samoprocjena ili metarazina pedagoške kompetentnosti. Drugo poglavlje: Metodologija istraživanja - Ispitivanje pedagoške kompetentnosti roditelja (samoprocjena i procjena) odnosi se na metodološki pristup provedenog istraživanja, dok se u trećem poglavlju – Rezultati i interpretacija analiziraju i interpretiraju dobiveni rezultati empirijskog dijela istraživanja. U četvrtom poglavlju pod naslovom: Završna razmatranja daje se cjelokupan pregled istraživanja s posebnim naglaskom na hipoteze, rezultate i implikacije dobivenih rezultata istraživanja. Na temelju dobivenih rezultata provedenog istraživanja autorica je utvrdila sastavnice (strukturu prostora) pedagoške kompetentnosti roditelja te dokazala da ona nije ni strukturno ni funkcionalno homogeni prostor. Utvrđene dimenzije (sastavnice) pedagoške kompetentnosti odnosno nekompetentnosti roditelja analizirane su u odnosu na: spol, dob, red rođenja djece ; kvalifikaciju roditelja te razlike u procjeni odgajatelja s obzirom na duljinu njihova radnog staža.

pedagoška kompetencija; samoprocjena (metarazina); procjena; dimenzije nekompetentnosti

nije evidentirano

engleski

Seff evaluation and evaluation parents' pedagogical competency

nije evidentirano

pedagogical competence; self assessment (metalevel); assessment; dimensions of incompetence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

325

06.07.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano