Prizor, filmski (CROSBI ID 757864)
Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.
Podaci o odgovornosti
Turković, Hrvoje
hrvatski
Prizor, filmski
U članku se terminologizira dotad kolokvijalni pojam 'prizora', određuje se kao 'onaj dio okoline promatrača koji on može razgledati (tj. perceptivno istraživati)", s time da je 'filmski prizor' - filmski prikaz takva prizora. U radu se analiziraju opće osobine percepcije prizora (prizor je opažljiv i razgledljiv, tj. dade ga se istraživati s različitih točki promatranja - multiperspektivan je ; može ga se percipirati razlčitim perceptivnim modalitetima - vidom, sluhom, opipom... ; obilježava ga identifikacijska postojanost - objektna permanentnost, tj. ostaje istim pri promatranju s različitih vizura). Percepcija filmskog prizora nosi ograničenja: ona je tipično samo jedno-modalna ili samo dvomodalna (samo vizualna u nijemom filmu, odnosno audio-vizualna u zvučnom) ; vizure na prizor (dakle i mogućnosti razgledavanja) uvjetovane su slikovnom zabilježbom (projekcijskim osobinama slike) - ne mogu se mijenjati po volji gledatelja filma). U tekstu se nadalje analiziraju sastavni dijelovi/vidovi prizora kako se tipično razlučuju u filmskoj praksi: ambijent, ambijentlno-atmosferska stanja, likovi, zbivanje, predmeti. Također se razmatraju načelni tipovi filmskog prizora, kao i organizacija prizora u filmskom izlaganju ('tematska organizacija', 'filmska priča').
prikazivanje prizora; percepcija prizora
nije evidentirano
engleski
Diegetic Scene in Film
nije evidentirano
scene representation; scene perception
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Filmska enciklopedija 2
1990.
nije evidentirano
objavljeno