Utjecaj magnetskog međudjelovanja uzdužne i poprečne osi na dinamičke karakteristike sinkronog generatora u autonomnom radu (CROSBI ID 343872)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Mirošević, Marija
Maljković, Zlatko
hrvatski
Utjecaj magnetskog međudjelovanja uzdužne i poprečne osi na dinamičke karakteristike sinkronog generatora u autonomnom radu
U radu se analizira utjecaj magnetskog međudjelovanja uzdužne i poprečne osi na dinamičke karakteristike sinkronog generatora u autonomnom radu. Analiza dinamike sinkronog generatora je zanimljiva kod malih, izoliranih električnih mreža kao što je npr. brodska električna mreža u kojoj je glavni izvor električne energije dizelski agregat. Uklapanje većih asinkronih motora na izoliranu električnu mrežu predstavlja značajno udarno opterećenje.Za potrebe analize dinamike sinkronog generatora razvijen je matematički model kojeg čine: dizelski motor, sinkroni generator i aktivno trošilo-asinkroni motor. Razvijen je matematički model sinkronog generatora s uvedenim zasićenjem i međudjelovanjem uzdužne i poprečne osi. Primjenjuje se pristup s jednim faktorom zasićenja, neizotropni stroj s istaknutim polovima nadomješta se jednakovrijednim izotropnim. Ovaj pristup omogućuje da se uzme u obzir doprinos željeza na način da, kod većeg nivoa zasićenja, postaje veći « ; ; ; prividni zračni raspor» ; ; ; . Na taj način, zadržan je isti koncept koji se koristi u klasičnoj teoriji električnih strojeva a utjecaj « ; ; ; prividnog zračnog raspora» ; ; ; vodi na definiciju varijabli koje se ne javljaju u teoriji nezasićenih strojeva. Matematički model asinkronog motora opisuje stroj s uvedenim zasićenjem i magnetskim međudjelovanjem uzdužne i poprečne osi. Sinkroni generator i asinkroni motor modeliraju se tako da su za varijable odabrane struje svih namota. Za analizu dinamike kombiniranih sekvenci zaleta asinkronih motora na sinkroni generator u autonomnom radu formiran je matematički model kojeg čine: dizelski motor, sinkroni generator, mehanička veza na mjestu spajanja i dva neregulirana asinkrona motora koji se napajaju izravno sa stezaljki sinkronog generatora. Mehanička veza na mjestu spajanja dizelskog motora i sinkronog generatora razmatra se kao rotirajući sustav sa dvije koncentrirane mase, jedna na strani dizelskog motora, druga na strani rotora sinkronog generatora. Matematičko modeliranje rotacijskog gibanja ovih masa omogućuje izračun njihovih različitih kutova zakreta odnosno torzijskog moment u mjestu spajanja, koji se javlja pri kombiniranim sekvencama zaleta asinkronih motora na sinkroni generator u autonomnom radu. Rezultati dobiveni simulacijom za slučaj zaleta asinkronog motora na neopterećeni sinkroni generator pokazuju dobro slaganje s rezultatima dobivenim mjerenjem. Za proračun elektroagregata pri udarnim promjenama opterećenja korišten je programski paket « ; ; ; MATLAB-SIMULINK» ; ; ; .
dizelski agregat; sinkroni generator; asinkroni motor; zasićenje; magnetsko međudjelovanje; torzijske oscilacije
nije evidentirano
engleski
Influence of Cross-Saturation On Dynamics of Synchronous Generator In Autonomous Operation
nije evidentirano
diesel generator-unit; synchronous generator; induction motor; saturation; cross-coupling; torsional oscillation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
144
22.12.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb