Primjena numeričkih modela pri izradi studije utjecaja na okoliš podmorskih kanalizacijskih ispusta (CROSBI ID 343923)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Jukić, Damir Primjena numeričkih modela pri izradi studije utjecaja na okoliš podmorskih kanalizacijskih ispusta / Margeta, Jure (mentor); Split, . 1996

Jukić, Damir

Margeta, Jure

Primjena numeričkih modela pri izradi studije utjecaja na okoliš podmorskih kanalizacijskih ispusta

Magistarski rad obrađuje problematiku primjene numeričkih modela pri izradi studije utjecaja na okoliš. U radu se analizira uloga i doprinos modela pri izradi studije, te daju neke preporuke za izbor i korištenje različitih vrsta numeričkih modela. Rad je podijeljen u pet poglavlja. U prvom poglavlju se opisuje problematika dispozicije otpadnih voda priobalnih naselja: navode se vrste zagađivača, opisuju posljedice ispuštanja otpadnih voda, daju varijantna rješenja dispozicije, navodi se i osnovna zakonska regulativa te postupci i mjere zaštite. Nakon toga govori se i nešto više o studiji utjecaja na okolinu i njenom značaju, sadržaju, procesu i fazama izrade, te zakonskim propisima kojima je regulirana. U ovom poglavlju se zatim opisuju pojave i procesi koji se javljaju u moru kao prijemniku otpadnih voda, te navode osnovne karakteristike prijemnika, otpadnih voda i podmorskih ispusta. Na kraju se definira mjesto modeliranja pri izradi studije utjecaja na okolinu. U drugom poglavlju se izvode sve potrebne jednadžbe za matematički opis procesa, te navode osnovni tipovi numeričkih modela koji se primjenjuju. Nešto više se govori i o metodama njihovog rješavanja, pri čemu se težište stavlja na primjenu numeričkih metoda, među kojima posebno na metodu konačnih diferencija, metodu konačnih volumena, te na tehniku konačnih elemenata. U trećem poglavlju se opisuju karakteristike modeliranja kratkoročnih i dugoročnih utjecaja. Daje se više primjera jednostavnijih i složenijih modela koji se koriste pri modeliranju kratkoročnih i dugoročnih utjecaja, te vrši njihova usporedba i daju preporuke za primjenu. U četvrtom poglavlju su dati konkretni primjeri primjene nekih modela i komentiraju se dobijeni rezultati. U zadnjem, petom poglavlju, znanstveno se analizara doprinos modeliranja pri izradi studije utjecaja na okolinu podmorskih ispusta, te se daju smjernice za korištenje numeričkih modela. Na kraju rada je priložena sva korištena literatura. Rad predstavlja zaokruženu cjelinu problematike rješavanja složenog tehničkog problema dispozicije otpadnih voda u more putem podmorskih ispusta, te utvrđivanja utjecaja ispuštanja otpadnih voda na kvalitet mora. U radu se primjenjuju poznati znanstveni postupci u cilju cjelovite analize uloge i doprinosa matematičkog modeliranja u izradi studije utjecaja na okolinu podmorskih ispusta.

numerički model; studija utjecaja na okoliš; podmorski ispust; kanalizacija

Numerical models application in elaboration of environmental impact assessment studies of sewer submarine outfalls

numerical model; environmental impact assessment; submarine outfall; sewer