Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede osnovne škole (CROSBI ID 32641)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Pavličević-Franić, Dunja
hrvatski
Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede osnovne škole
Poučavanje hrvatskoga jezika, kao nastavnoga predmeta u školama, prisutno je u hrvatskoj školskoj praksi već gotovo pet stotina godina. Obrazovanje, pak, učitelja provodi se sutavno od sredine 19. stoljeća. Danas se hrvatski jezik u osnovnoj školi uči i poučava šest ili pet sati tjedno. No, službeni program uglavnom predviđa usvajanje gramatičko-pravopisnih sadržaja na teorijskoj razini (lingvistička kompetencija), inzistirajući na zapamćivanju i što točnijoj reprodukciji jezičnih sadržaja. Nastavi izražavanja (komunikacijska kompetencija)posvećuje se nedovoljna pozornost, iako istraživanja potvrđuju da je u ranoj fazi jezičnoga učenja/usvajanja primjerenije započeti obrnutim slijedom (komunikacijom do gramatike). s
program hrvatskoga jezika, udžbenici hrvatskoga jezika, nastava hrvatskoga jezika
nije evidentirano
engleski
The Analysis of the Croatian Lanaguage Curriculum in Lower Class of Elemenary School
Poučavanje hrvatskoga jezika, kao nastavnoga predmeta u školama, prisutno je u hrvatskoj školskoj praksi već gotovo pet stotina godina. Obrazovanje, pak, učitelja provodi se sutavno od sredine 19. stoljeća. Danas se hrvatski jezik u osnovnoj školi uči i poučava šest ili pet sati tjedno. No, službeni program uglavnom predviđa usvajanje gramatičko-pravopisnih sadržaja na teorijskoj razini (lingvistička kompetencija), inzistirajući na zapamćivanju i što točnijoj reprodukciji jezičnih sadržaja. Nastavi izražavanja (komunikacijska kompetencija)posvećuje se nedovoljna pozornost, iako istraživanja potvrđuju da je u ranoj fazi jezičnoga učenja/usvajanja primjerenije započeti obrnutim slijedom (komunikacijom do gramatike). s
Croatian language curriculum, Croatian language textbooks, Croatian language tutorial
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
19-25-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini I.:prikazi, problemi, putokazi
Matešić, Krunoslav
Zagreb : Jastrebarsko: Naklada Slap
2002.
953-191-209-2