Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi (CROSBI ID 122470)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bilić, Vesna ; Zloković, Jasminka Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 1; 5 -17-x

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Zloković, Jasminka

hrvatski

Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi

Različiti oblici emocionalnog i tjelesnog nasilja poprimaju sve teže razmjere u školskoj svakodnevici. S obzirom na školu kao odgojno-obrazovnu instituciju to je pojava kojoj je potrebno posvetiti širu znanstvenu i stručnu pozornost. Na uzorku od 127 učenika osmih razreda zagrebačkih osnovnih škola ispitali smo učestalost emocionalnog i tjelesnog nasilja i tko je u školi nasilan prema djeci: učenici pojedinačno, skupine učenika ili nastavnici. Ispitali smo povezanost doživljaja nasilja s učenikovim možebitnim osjećajem (ne)zadovoljstva u školi, agresivnim reagiranjem i spolom. Prema dobivenim rezultatima vrijeđanje, ismijavanje, grubo kritiziranje, zastrašivanje i prijetnje učestali su oblici emocionalnog nasilja od jednog učenika i od skupine učenika. Šamari, udarci šakama ili stvarima i bacanje suparnika o pod oblici su tjelesnog nasilja među vršnjacima zbog kojih su neke žrtve zatražile i liječničku pomoć. I neki nastavnici pojavljuju se u ulozi nasilnika koji na učenike viču, grubo ih kritiziraju ili ih ismijavaju. Pojava agresivnosti kod zlostavljane djece pokazuje se značajnom. Suvremena pedagogijska znanaost polazi od humanističko-konstruktivističkog pristupa koji promatra djetetov cjelokupni položaj i njegove potrebe, a to se odnosi i na pojavu nasilja nad djetetom u obitelji i školi. Problemi djece opaženi u pedagogijskoj praksi zahtijevaju uspostavljanje "ravnoteže" između postavljenih ciljeva, primjerice škole kao prosocijalne zajednice i njezine uloge u zaštiti i sigurnosti djece, te stvarnog stanja u praksi.

nasilje nad djecom u školi; emocionalno i tjelesno zlostavljanje; agresivnost; nezadovoljstvo školom

nije evidentirano

engleski

Emotional and Physical Violenc against Children in Schools

nije evidentirano

violence against children in school; emotional and physical abuse; aggression; dissatisfaction with school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

147 (1)

2006.

5 -17-x

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija