Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje govornog razvoja i komunikacije djece predškolske i ranoškolske dobi (CROSBI ID 516470)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jakubin, Snježana Poticanje govornog razvoja i komunikacije djece predškolske i ranoškolske dobi // Četvrti dani Mate Demarina: Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima: zbornik znanstvenih i stručnih radova / Nevenka Tatković (ur.). Brijuni: Pula Visoka učiteljska škola, 2005. str. 341-364-x

Podaci o odgovornosti

Jakubin, Snježana

hrvatski

Poticanje govornog razvoja i komunikacije djece predškolske i ranoškolske dobi

Rad ukazuje na zapažanja stručnjaka i rehabilitatora o sindromu nedovoljno razvijenog govora. To je fenomen koji stvara probleme određenoj populaciji djece i njihovoj okolini, odgojiteljima i učiteljima, ali i terapeutima, jer je kompleksan i nedovoljno istražen. Također nije još ni terminološki definiran. Postavlja se pitanje koje su dimenzije jezično-govornog konteksta koji se djeci s teškoćama nudi u uvjetima intenzivne govorne rehabilitacije, a koji u integraciji. Budući da se govor razvija u složenom kontekstu koji nudi prva djetetova socijalna okolina (obitelj, vrtić, škola … ), socijalni kontekst za učenje govora mora sačinjavati bazične jezične elemente: fonološke, morfološke, sintaktičke, leksičke i semantičke za koje je potreban odrasli model. Pragmatički aspekti govora te konverzacijske i komunikacijske vještine uz odrasli model zahtijevaju situaciju živahne interakcije u igri vršnjaka. Ti aspekti su vjerojatno zastupljeniji u integriranom kontekstu. Kod školske djece slijedi komentar i zahtjev za pojašnjenjem teme, a onda i prijelaz na novu temu. Istraživanje je provedeno u Odjelu medicinske rehabilitacije i edukacije djece predškolske dobi (vrtić) Poliklinike SUVAG u Zagrebu. Ispitivana je kompleksna situacija u aktivnostima: 1. Integriranog vrtića (skupine djece normalnoga govornog razvoja u koje su uključena i neka djeca s poteškoćama u govornom razvoju). 2. Rehabilitacijskih skupina (sva su djece s poteškoćama u govornom razvoju različitih uzroka, približno ujednačena po govornom statusu). 3. Djetetu su najprimjerenije aktivnosti ostvarene u igri. Stoga smo jedan dio istraživanja posvetili igri i razvoju igre u vezi s porastom sposobnosti komunikacije. 4. Zasebno su praćena integrirana djeca, tj. ona koja su sudjelovala u oba programa. Voditeljica projekta inicirala je da odgojitelji i voditelji rehabilitacije u skupini organiziraju rad s djecom kako žele, odnosno kako inače rade, a da se u aktivnostima vidi govorna komunikacija djece kroz igru. Željeli smo afirmirati načine rada u kompleksnoj govornoj rehabilitaciji koji se provode po principima VT metode, u svrhu stimuliranja govora te osposobljavanja i učenja djece govornom sporazumijevanju.

sindrom nedovoljno razvijenog govora; terapeuti; govorna rehabilitacija; integracija; socijalni kontekst učenja i govora; govorna komunikacija

nije evidentirano

engleski

Stimulation of speech development and communication in chidren of preschool and earlyschool age

nije evidentirano

syndrome of undeveloped speech; therapists; speech rehabilitation; integration; social context for speech; speech communication

nije evidentirano

Podaci o prilogu

341-364-x.

2005.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Četvrti dani Mate Demarina: Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima: zbornik znanstvenih i stručnih radova

Nevenka Tatković

Brijuni: Pula Visoka učiteljska škola

Podaci o skupu

Četvrti dani Mate Demarina: Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima

predavanje

29.05.2005-30.05.2005

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija