Informacijska pismenost kao ključni čimbenik obrazovanja u visokoobrazovnim sustavima republike Hrvatske (S posebnim osvrtom na poljodjelski visokoobrazovni sustav) (CROSBI ID 344029)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Mandušić, Dubravka
Mateljan, Vladimir
hrvatski
Informacijska pismenost kao ključni čimbenik obrazovanja u visokoobrazovnim sustavima republike Hrvatske (S posebnim osvrtom na poljodjelski visokoobrazovni sustav)
Pretraživanje, odabir, te valjano korištenje informacije nalaze se van domašaja današnje napredne tehnologije i iziskuju mnogo više od samih informatičkih vještina. Pojedinac danas mora prepoznati, locirati, ocijeniti i efikasnu upotrijebiti informacije koje su mu je potrebne. Informacijski pismena osoba zna prepoznati potrebu za informacijom, zna odrediti važnost informacije, pristupa informaciji efikasno, zna ocijeniti valjanost informacije i njen izvor, zna "ugnijezditi" nađenu informaciju u svoju bazu znanja, razumije ekonomska, pravna, društvena i kulturna pitanja pri upotrebi informacije. Sam pojam informacijske pismenosti u Republici Hrvatskoj relativno je nepoznat. Gotovo da nema literature ili istraživanja na tu temu pa je cilj rada prikazati važnost upoznavanja sa samim pojmom te važnost implementacije informacijske pismenosti u naše visokoobrazovne institucije. Na Ministarstvu znanosti, obrazovnim institucijama i na samom pojedincu je da posveti tom pojmu veliku važnost, upozna se sa prednostima koje stjecanje i posjedovanje te vještine nudi i dakako novo stečeno znanje nauči prenositi dalje. Cilj je rada prikazati kolika je informacijska opismenjenost stanovništva u Republici Hrvatskoj te navesti mjere koje bi se trebale poduzeti da bi i u Hrvatskoj informacijsko i komunikacijsko opismenjivanje dobilo na vrijednosti. Na tim spoznajama treba izgraditi model koji će pokazati važnost informacijske pismenosti u poboljšanju kvalitete obrazovanja.
informacijska pismenost; znanje; obrazovanje; cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Information literacy as a leading factor in higher education in Republic of Croatia (With especial overview on a Faculty of Agriculture
nije evidentirano
information literacy; higher education; knowledge; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o izdanju
96
21.01.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb