Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Značenje unutarnjih plovnih puteva za povezivanje Hrvatske i podunavskih zemalja (CROSBI ID 516564)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Marušić, Josip ; Pršić, Marko Značenje unutarnjih plovnih puteva za povezivanje Hrvatske i podunavskih zemalja // Prometna povezanost Hrvatske s europskim zemljama u funkciji društveno-ekonomskog i kulturnog razvoja sjeverozapadne Hrvatske / Božičević, Josip (ur.). Zagreb, 2005. str. 147-161-x

Podaci o odgovornosti

Marušić, Josip ; Pršić, Marko

hrvatski

Značenje unutarnjih plovnih puteva za povezivanje Hrvatske i podunavskih zemalja

Ukupna duljina postojećih plovnih putova u Hrvatskoj je 933, 1 km, a od toga samo 24% ispunjava zahtjeve međunarodnih unutarnjih plovnih puteva. Ratnim djelovanjima i na njima kao i na riječnim lukama bila su znatna oštećenja. Potpisivanjem ugovora o glavnim unutarnjim plovnim putevima (AGN ugovor) 27.6.1997, te njegovom potvrdom u Saboru 1998.godine Hrvatska je preuzela obveze koje treba uzvršiti za uključivanje u međunarodnu mrežu unutarnjih plovnih puteva. Prema AGN ugovoru u Hrvatskoj su u sustav europskih plovnih putova uvršteni sljedeći plovni putevi: E-80 – rijeka Dunav od Batine do Iloka – VIc klase E-80-8 – rijeka Drava od ušća do Osijeka – IV klase E-80-10 – budući Višenamjenski kanal Dunav-Sava(VKDS) – Vb klase E-80-12 – rijeka Sava od Jamene do Siska – IV klase U odnosu na postojeće stanje, na navedenim dionicama plovnih puteva, potrebno je izvršiti građevinske radove i zahvate u cilju ostvarenja parametara odgovarajućih klasa međunarodnih plovnih puteva, kao i izgraditi VKDS. Izvršenje obveza prema AGN ugovoru je preduvjet za povezivanje plovnih puteva Hrvatske s međunarodnom mrežom unutarnjih plovnih puteva srednje Europe, a potom, preko VKDS i sa dijelom država zapadne Europe. Imajući na umu ekonomske i ekološke prednosti unutarnjih plovnih puteva , njihovo prometno i gospodarsko značenje treba vrednovati kao sastavni dio kombiniranog prometa, odnosno zajedno sa željezničkim i cestovnim prometom. Uz povećanje klase međunarodnih unutarnjih plovnih puteva potrebna je i izgradnja luka i pristaništa na njima s odgovarajućim prekrcajnim kapacitetima. A to je sastavni dio programa cjelokupnog uspješnog gospodarskog razvoja Hrvatske kao podunavske i mediteranske zemlje.

unutarnji plovni putevi

nije evidentirano

engleski

Importance of Continental Waterways for the Connection between Croatia and the Danube Countries

nije evidentirano

inland waterways

nije evidentirano

Podaci o prilogu

147-161-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup „Prometna povezanost Hrvatske s europskim zemljama u funkciji društvenog razvoja sjeverozapadne Hrvatske“

predavanje

10.11.2005-11.11.2005

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo