Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Celebri Christophori Tascha pictoris Veneti - novi prijedlozi (CROSBI ID 32711)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Kudiš Burić, Nina Celebri Christophori Tascha pictoris Veneti - novi prijedlozi // Zbornik Franje Emanuela Hoška Tkivo kulture / Nela Veronika Gašpar (ur.). Zagreb : Rijeka: Kršćanska sadašnjost ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu - Teologija u Rijeci, 2006. str. 335-347-x

Podaci o odgovornosti

Kudiš Burić, Nina

hrvatski

Celebri Christophori Tascha pictoris Veneti - novi prijedlozi

Cristoforo Tasca (Bergamo 1667? – Venecija 1737) je tipičan predstavnik venecijanskih slikara koji su krajem 17. i početkom 18. stoljeća, u potrazi za narudžbama, bili prisiljeni lutati čitavim područjem Serenissime, ali i susjednih zemalja. Podaci koje o njemu nalazimo u dokumentima venecijanskog slikarskog ceha podupiru zamisao da se desetak godina njegove karijere, uz barem jedan prekid, odvilo izvan grada u kojem se trajno nastanio. Riječ je o razdoblju od 1705. do 1714. godine. Ovaj se je slikar tradicionalno smatrao sljedbenikom tenebrističke struje u venecijanskom onodobnom slikarstvu, no recentna su istraživanja iznijela na vidjelo važan utjecaj klasicističkih slikara poput Gregoria Lazzarinija, ali još više Antonija Molinarija i Antonija Arrigonija na njegov opus. K tome, Tascina se tipologija likova u određenoj mjeri oslanja na onu Antonija Belluccija. S obzirom da se izvijesni Cristoforo Tasca navodi kao nasljednik « tutti i disegni a rilievo» u oporuci slikara Evarista Baschenisa iz 1677. godine, riječ je ili o nekom imenjaku našeg slikara, ili njegov pretpostavljeni datum rođenja valja pomaknuti nekoliko godina ranije. Do sada poznatom opusu Cristofora Tasce u Hrvatskom primorju valja dodati sliku San sv. Monike (oko 1705) iz sakristije (kapela presvetog Trojstva) crkve sv. Jeronima u Rijeci te grupu slika iz kapucinskog samostana u Karlobagu. Riječ je o slikama s prikazom Boga oca, Sv. Bonaventure, Sv. Klare i Sv. Nikole. Prva tri djela, skupa s Tasci nedavno pripisanim Navještenjem, najvjerojatnije su izvorno tvorila neku vrstu zakašnjelog poliptiha. Sva slikareva djela iz kapucinskog samostana u Karlobagu valja datirati u razdoblje od 1712. do 1714. godine.

Cristoforo Tasca, venecijansko slikarstvo na prijelomu 17. na 18. stoljeće, nove atribucije

Summary: Cristoforo Tasca (Bergamo 1667? &#8211 ; ; ; ; Venice 1737) was a typical representative of the Venetian painters at the turn of the 17th to the 18th century that were obliged to roam throughout the whole territory of Serenissima but also throughout the neighbouring countries, in pursuit of commissions. The information contained in the documents of the Venetian Collegio dei pittori confirms the hypothesis that Tasca spent roughly one decade of his carrier, from 1705 to 1714, out of the town of his residence. During this period he repatriated at least once. Traditionally, the painter was considered to be a follower of the tenebristic current in the Venetian painting of the time. The recent research has brought to light the importance of the influence of the classicist painters such as Gregorio Lazzarini, or even in major degree of Antonio Molinari and Antonio Arrigoni on the work of Cristoforo Tasca. Furthermore, the typology of figures present in his oeuvre is relatively close to that of Antonio Bellucci. Certain Cristoforo Tasca figures in the last will of the painter Evaristo Baschenis dating in 1677, as the heir of &#171 ; ; ; ; tutti i disegni a rilievo&#187 ; ; ; ; .

engleski

Celebri Christophori Tascha pictoris Veneti - new proposals

nije evidentirano

Cristoforo Tasca, Venetian painting at the turn of the 17th to the 18th century, new attributions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

335-347-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik Franje Emanuela Hoška Tkivo kulture

Nela Veronika Gašpar

Zagreb : Rijeka: Kršćanska sadašnjost ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu - Teologija u Rijeci

2006.

953-11-0254-6

Povezanost rada

Povijest umjetnosti