Vjetrobrani kao elementi povećanja sigurnosti prometa na koridoru 5-C (CROSBI ID 516933)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gjetvaj, Goran
hrvatski
Vjetrobrani kao elementi povećanja sigurnosti prometa na koridoru 5-C
Promet na autocestama je zbog velike širine prometnice, uvjeta vođenja trase te viadukata i mostova koji su visoko iznad okolnog terena, često izložen djelovanju jakih i olujnih vjetrova. U Hrvatskoj je u proteklom desetljeću izgrađeno nekoliko značajnih mostova kao i novih autocesta. Iskustvo je pokazalo da na nekim objektima vjetar (najčešće bura) često smanjuje sigurnost prometa te je stoga povremeno potrebno zabraniti promet za pojedine kategorije vozila ili za sav promet. Prometnica kojom nije omogućen kontinuiran i siguran promet ne ispunjava u potpunosti svoju ulogu u razvoju područja kroz koji prolazi i kojeg povezuje sa ostatkom države te sa susjednim državama. Da bi se povećala sigurnost prometa na koridoru 5-C, koji djelomično prolazi kroz područja sa vrlo intenzivnim vjetrovima, i time povećao doprinos prometnice u razvoju društva, potrebno je zaštititi promet od neželjenog djelovanja vjetra. Prikupljena saznanja prilikom projektiranja zaštite prometa na velikim viaduktima i mostovima u Europskoj uniji i Hrvatskoj mogu znatno olakšati projektiranje zaštite prometa na koridoru 5-C. U radu su prikazani razni tipovi vjetrobrana, metode istraživanja opstrujavanja oko vjetrobrana, sažetak rezultata istraživanja vezanih za njihovu učinkovitost, prijedlog dopuštenih brzina vjetra pri kojima se smije odvijati promet pojedine kategorije vozila za karaktertistična stanja kolnika, te poneka iskustva sa zaštitom prometa od neželjenog djelovanja vjetra.
vjetrobrani; sigurnost prometa; koridor 5-C
nije evidentirano
njemački
Vjetrobrani kao elementi povećanja sigurnosti prometa na koridoru 5-C
Promet na autocestama je zbog velike širine prometnice, uvjeta vođenja trase te viadukata i mostova koji su visoko iznad okolnog terena, često izložen djelovanju jakih i olujnih vjetrova. U Hrvatskoj je u proteklom desetljeću izgrađeno nekoliko značajnih mostova kao i novih autocesta. Iskustvo je pokazalo da na nekim objektima vjetar (najčešće bura) često smanjuje sigurnost prometa te je stoga povremeno potrebno zabraniti promet za pojedine kategorije vozila ili za sav promet. Prometnica kojom nije omogućen kontinuiran i siguran promet ne ispunjava u potpunosti svoju ulogu u razvoju područja kroz koji prolazi i kojeg povezuje sa ostatkom države te sa susjednim državama. Da bi se povećala sigurnost prometa na koridoru 5-C, koji djelomično prolazi kroz područja sa vrlo intenzivnim vjetrovima, i time povećao doprinos prometnice u razvoju društva, potrebno je zaštititi promet od neželjenog djelovanja vjetra. Prikupljena saznanja prilikom projektiranja zaštite prometa na velikim viaduktima i mostovima u Europskoj uniji i Hrvatskoj mogu znatno olakšati projektiranje zaštite prometa na koridoru 5-C. U radu su prikazani razni tipovi vjetrobrana, metode istraživanja opstrujavanja oko vjetrobrana, sažetak rezultata istraživanja vezanih za njihovu učinkovitost, prijedlog dopuštenih brzina vjetra pri kojima se smije odvijati promet pojedine kategorije vozila za karaktertistična stanja kolnika, te poneka iskustva sa zaštitom prometa od neželjenog djelovanja vjetra.
vjetrobrani; sigurnost prometa; koridor 5-C
nije evidentirano
engleski
Windshields as Elements of Increasing Traffic Security on Corridor 5-C
nije evidentirano
Windshields; Traffic Security; 5-C Corridor
nije evidentirano
Podaci o prilogu
283-295-x.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Saobraćajni sistemi koridora 5-C nove mogućnosti razvoja
Šefkija Čekić
Sarajevo: Fakultet za saobraćaj i veze Sarajevo
Podaci o skupu
Saobraćajni sistemi koridora 5-C nove mogućnosti razvoja
pozvano predavanje
26.04.2006-27.04.2006
Sarajevo, Bosna i Hercegovina