Utjecaj kretanja tramvaja na razinu buke i vibracije (CROSBI ID 517554)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lakušić, Stjepan
hrvatski
Utjecaj kretanja tramvaja na razinu buke i vibracije
Najvažniji oblik javnog gradskog prometa u Zagrebu svakako je tramvajski promet, sa 120 km kolosijeka i 450.000 prevezenih putnika svaki dan. Tramvajski promet u Zagrebu znatno je veći nego u ostalim Europskim gradovima u kojima predstavlja okosnicu javnog gradskog prijevoza (prema podacima International Union of Public Transport - UITP, [1]). Buka i vibracije su jedno od glavnih uzroka smanjenja kvalitete života, konstantno su prisutni i utječu na mnoge aspekte svakodnevnog života u urbanim sredinama. Zbog povišenih razina buke i intenziteta vibracija, sve su učestalije pritužbe građana koji žive i rade u gradskim područjima smještenim uz prometne koridore sa značajnim obimom tramvajskog prometa. U cilju poduzimanja adekvatnih mjera za smanjenje buke i vibracija, provedeno je istraživanje utjecaja kretanja tramvajskih vozila na razinu buke i intenzitet vibracija. Razmatrana su tramvajska vozila četiri proizvođača tramvaja: Đuro Đaković, ČKD Tatra, Düwag i Končar, koja se nalaze u sastavu voznog parka ZET-a. Rezultati istraživanja daju određene smjernice i preporuke za projektiranje tramvajskih kolosijeka, a sve u cilju smanjenja povišenih razina buke te smanjenja utjecaja vibracija na ljude i okolne objekte.
tramvaj; buka; vibracije; tramvajski kolosijek; urbana zona
nije evidentirano
engleski
Impact of Tram Moving on Noise and Vibrations
nije evidentirano
tram; noise; vibrations; tram track; urban zone
nije evidentirano
Podaci o prilogu
247-256-x.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prometna problematika grada Zagreba. Zbornik radova
Božičević, Josip
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)
Podaci o skupu
Prometna problematika grada Zagreba
ostalo
12.06.2006-13.06.2006
Zagreb, Hrvatska