Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Lebdeći Zagreb express (CROSBI ID 517653)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Dujmović, Nenad ; Lakušić, Stjepan ; Marušić, Ante ; Mikić, Vesna ; Mlinarić, Tomislav ; Neidhardt, Velimir ; Radić, Jure ; Šimunović, Božo Lebdeći Zagreb express // Prometna problematika grada Zagreba. Zbornik radova / Josip, Božičević (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2006. str. 59-73-x

Podaci o odgovornosti

Dujmović, Nenad ; Lakušić, Stjepan ; Marušić, Ante ; Mikić, Vesna ; Mlinarić, Tomislav ; Neidhardt, Velimir ; Radić, Jure ; Šimunović, Božo

hrvatski

Lebdeći Zagreb express

Stvaranje suvremene kvalitetne i funkcionalne urbane aglomeracije Zagreba ukazuje na potrebe integriranja vitalnih terminalnih točaka Zagreba. Predlaže se prometna integracija zračne luke Pleso i satelitskog grada Velike Gorice (kao petog grada po veličini u Hrvatskoj) s glavnim željezničkim i autobusnim terminalima u središtu urbanog tkiva metropole. Sve svjetske metropole razvijenog svijeta oslanjaju se na pružna vozila za povezivanje zračne luke s centrom grada. U zagrebačkom slučaju, naslov lebdeći prvenstveno se odnosi na sustav nadzemnih trasa, dakle konstrukcija na stupovima, koje se mogu realizirati i kao magnetna lebdeća vozila. Pri tome treba napomenuti da bi lebdeći Zagreb Express mogao ići u strogom centru Grada Zagreba podzemnim tunelom (poput metroa). Na taj način bi bila prihvatljiva veza s primjerice Trgom bana Josipa Jelačića. Javni masovni i efikasni putnički promet u metropolama i policentričnim metropolama definitivno se oslanja na primjenu pružnih vozila. Nove tehnologije nošenja i vođenja vozila magnetnim poljem, prugom bez mehaničkog dodira kao i pogon linearnim elektromotorom, daju izrazite prometne prednosti magnetnim lebdećim vozilima (MAGLEV - Magnetically Levitated) prema konvencionalnim pružnim tračničkim vozilima (gradska željeznica, tramvaj, lagana željeznica, metro). U ovom je radu prikazana jedna moguća inačica takvog promišljanja i to, za početak samo na jednoj liniji, od satelitskog grada Velike Gorice i Zračne luke Pleso do središta Grada Zagreba. Naravno da ona nudi ekstenziju na više linija, čime bi obuhvatila sve glavne tokove i totalno promijenila život u gradu. Životna zbilja će nas u jednom trenutku zasigurno potaknuti i ohrabriti za ovakve iskorake koji imaju futuristički predznak, a u gradovima s problematikom sličnoj zagrebačkoj su već odavna realnost. Bit će za grad i njegove stanovnike dobro ako taj trenutak zasine što prije.

gradski i prigradski promet; magnetna lebdeća vozila (maglev); željeznički kolodvor; autobusni kolodvor; terminal; zračna luka; buka

nije evidentirano

engleski

Levitation Zagreb Express

nije evidentirano

urban and suburban traffic; magnetically levitated vehicles (maglev); railway station; bus station; terminal; airport; noise

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-73-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prometna problematika grada Zagreba. Zbornik radova

Josip, Božičević

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

Podaci o skupu

Prometna problematika grada Zagreba

predavanje

12.06.2006-13.06.2006

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Elektrotehnika, Građevinarstvo, Strojarstvo