Od ideje do proizvoda (CROSBI ID 469354)

Čalić, Bruno Od ideje do proizvoda // Intelektualno i industrijsko vlasništvo u znanstvenoistraživačkom radu i visokoškolskom sustavu Republike Hrvatske - doprinos učinkovitijem ostvarenju nacionalnog znanstvenoistraživačog programa / Zlatko Kniewald (ur.). Zagreb: Prehrambeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1998. str. 12-13-x

Čalić, Bruno

Od ideje do proizvoda

Promatrajući problematiku građenja različitih konstrukcija, posebice onih s rastavljivim spojevima u čvorovima rešetki, autor je uočio mogućnosti za poboljšanjem postojećeg stanja. Izvršio je analizu mogućih potencijalnih rješenja i prijavio izum pod nazivom PROSTORNA SPOJNICA, u okviru kojeg je prijavljeno deset tipova rastavljivog spajanja u čvorištima rešetki, uz zadržavanje jedinstva izuma. Paralelno sa postupkom zaštite u RH i pokretanjem međunarodne zaštite preko PCT-a, te pojedinačne zaštite po određenim zemljama, autor je realizirao jedan tip spojnice, manje dimenzije iz ojačanog poliamida (ili sl. materijala). Do danas su stvoreni gotovo svi relevantni preduvjeti za marketing razvijene spojnice uključujući i nuđenje paketa (spojnice, štapovi i paneli). Na Tehničkom fakultetu Sveučilišta u Rijeci pripremljen je opći kompjutorski model za analizu deformacija, odnosno naprezanja, na osnovu kojeg se mogu vrlo brzo simulirati stanja u spojevima raznih tipova, materijala i veličina. U tijeku predavanja autor će se osvrnuti na osnovna rješenja, problematiku prijavljivanja izuma u nas i u svijetu. Nadalje, u radu će se autor osvrnuti na probleme financijske prirode, izradu alata i prototipova, konačnih alata, proizvodnju i marketing proizvoda. Na kraju autor će iznijeti svoja zapažanja glede cjelokupne problematike izumiteljstva, te se osvrnuti na ulogu posebice domaće znanosti u promicanju i ostvarivanju znakovitije uloge u gospodarstvu RH kroz razne vidove intelektualnog vlasništva. Autor će svoje predavanje zaključiti s informacijama o njegovim daljnjih akcijama i prioritetima.

modeliranje računalom; prototipovi; put do proizvodnje; zaštita pronalaska; Hrvatska

From the idea to the final product

modeling by PC; prototype; way to the production; protection of innovations; Croatia

12-13-x.

1998.

SEMINAR - Intelektualno i industrijsko vlasništvo u znanstvenoistraživačkom radu i visokoškolskom sustavu Republike Hrvatske- doprinos učinkovitijem ostvarenju nacionalnog znanstvenoistraživačkog programa

pozvano predavanje

04.02.1998-05.02.1998