Dvije antipodne slike Amerike u Zagrebu u sezoni 2003/2004 (CROSBI ID 517859)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Nikčević, Sanja Dvije antipodne slike Amerike u Zagrebu u sezoni 2003/2004 // Zavičajno i europsko u hrvatskoj drami i kazalištu. Krležini dani u Osijeku 2004. / Hećimović, Branko (ur.). Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 307-318-x

Nikčević, Sanja

Dvije antipodne slike Amerike u Zagrebu u sezoni 2003/2004

Slika Amerike prelomila se u hrvatskom kazalištu u sezoni 2003/2004 godine u dva, potpuno oprečna odraza. Rene Medvešek, odabire tekst "Naš grad" Thronton Wildera (ZKM, Zagreb, 28. 11. 2003.) u kojem kroz prikaz života američkog malog grada postavlja predstavu kao himnu temeljnim vrijednostima ljudskog života, pozitivnim emocijama i ljubavi. "Kako ubiti predsjednika" Mire Gavrana (Teatar ITD, 6. 03. 2004, režija Zoran Mužić) govori pak o globalizaciji kao sili koja nas određuje i melje sve naše posebnosti u kašu potrošačkog društva i prema kojoj se svi, pa tako i četiri lika u drami, moramo odrediti. Globalizaciju, kao najveću opasnost opstanku i očuvanju identiteta tzv. malih naroda, predvodi prema mišljenju protivnika globalizacije u drami Amerika koja tako postaje najveća svjetska prijetnja. Tako različita slika Amerike, prema mišljenju pristupnice, odraz je oprečne slike koju američko društvo odašilje u svijet – s jedne strane je to i danas zemlja mogućeg ostvarenja američkog sna, a s druge to je domovina divljega krupnog kapitala koji u trci za profitom želi pokoriti cijeli svijet. Uz analizu ovih dviju drama pristupnica analizira i njihov odnos prema američkom ali i našem društvu jer te dvije oprečne slike odražavaju i naše stanje – s jedne strane nakon burnih ratnih i povijesnih događaja jaka je potreba za afirmacijom temeljnih, malih vrijednosti a s druge strane postoji strah od svjetskih procesa koji uključuju i nas.

hrvatska drama; Amerika; globalizacija; Rene Medvešek; Miro Gavran

Two Opposite Images of America in Croatian Theatre in 2003/2004

Croatian drama; America; globalization; Rene Medvešek; Miro Gavran

307-318-x.

2005.

Zavičajno i europsko u hrvatskoj drami i kazalištu. Krležini dani u Osijeku 2004.

Hećimović, Branko

Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Krležini dani u Osijeku 2004. Zavičajno i europsko u hrvatskoj drami i kazalištu

01.01.2005-01.01.2005

Osijek, Hrvatska