Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kulturna industrija kao afirmacija kulturnog identiteta (CROSBI ID 518118)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Horvat, Jasna ; Sablić-Tomić, Helena ; Katavić, Sanda Kulturna industrija kao afirmacija kulturnog identiteta // Kulturni stereotipi / Oraić-Tolić, Dubravka (ur.). Zagreb, 2006. str. 317-332-x

Podaci o odgovornosti

Horvat, Jasna ; Sablić-Tomić, Helena ; Katavić, Sanda

hrvatski

Kulturna industrija kao afirmacija kulturnog identiteta

Govoreći ekonomskom terminologijom, združivanje pojmova kultura i industrija u sintagmu “ kulturna industrija” nije novijeg datuma. Većina konzultiranih autora koji su se bavili “ kulturnom industrijom” (O’ Connor, J., 2000 ; Fleming, T., 1999 ; Certeau, M., 1998 ; DiMaggio, P. ; 1998 ; Hall, S., 1998 ; Fiske, J., 1998 ; Lovell, T., 1998) pod navedenim terminom razumojeva “ proizvodnju i potrošnju kulturnih dobara” . Isto autori navode da kulturna industrija može učinkovito oblikovati kulturni identitet te utjecati na potrošnju određenih vrsta “ proizvoda kulturne industrije” (književnost, slikarstvo, glazba, glumište itd.). Po autorici D. Kolar-Panov (2001) “ naglasak na tradiciji i kulturnom nasljeđu dio je kulturne industrije i ekonomije svake nacije” . Promatramo li krajnjeg konzumenta kulturnog proizvoda pod prizmom “ kulturne industrije” , on postaje ključni čimbenik čije su aktivnosti određene razinom kulturnog identiteta, koja određuje (ne) postojanje potrebe za kulturnim proizvodima. Nadalje, ako se pretpostavi da je definiranje kulturnog identiteta grada ili regije odnosno nacije polazišna točka svih aktivnosti kulturne industrije, neupitna je i potreba za kontinuiranim istraživanjem javnog mijenja o percepciji identiteta. Namjera ovog rada bila je odrediti osjećaj pripadnosti studentske populacije četirima različitim kategorijama identiteta (grad, regija, država, Europa). Istraživanje je provedeno tijekom akademske godine 2002./2003. na Ekonomskom fakultetu u Splitu (n=91) i Osijeku (n=148) na populaciji ispitanika homogenoj po dobi i završenoj izobrazbi. Pretpostavka je bila da bi utvrđene percepcije identiteta kod studenata ekonomije, kao budućih nositelja ekonomske, a time i hrvatske politike, moglo biti polazišna točka u pokretanju inicijativa u sklopu razvoja kulturne strategije.

kulturna ekonomija; istraživanje; identitet; strategija

nije evidentirano

engleski

Cultural Industry as Affirmation of Cultural Identity

nije evidentirano

cultural economy; promotion; research; identity; strategy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

317-332-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kulturni stereotipi

Oraić-Tolić, Dubravka

Zagreb:

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija, Filologija