Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Neke osobine kreativne ličnosti (CROSBI ID 344448)

Ocjenski rad | diplomski rad

Jerolimov, Melita Neke osobine kreativne ličnosti / Sorić, Izabela (mentor); Zadar, Filozofski Fakultet u Zadru Sveučilišta u Splitu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Jerolimov, Melita

Sorić, Izabela

nije evidentirano

Neke osobine kreativne ličnosti

Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između različitih sociodemografskih obilježja učenika (spol i njihova religijska pripadnost), percepcije vlastite samoefikasnosti i načina na koje kauzalno tumače svoje postignuće. U istraživanju je sudjelovalo 232 učenika završnog razreda osnovne škole. Učenici su ispitani na području Bosne i Hercegovine u 3 grada: Travniku, Prijedoru i Livnu. Od mjernih instrumenata korišteni su: Upitnik općih podataka (kojim su između ostalih dobiveni podaci o procjeni školskog postignuća kao uspjeha ili neuspjeha te o religijskoj pripadnosti i osobnoj važnosti vjere), Upitnik Komponente samoregulacije u učenju autora Niemivirte (1996), Skala učeničkih atribucija autorice Sorić (2002), Dobno univerzalna skala I – E autora Matlbya i Lewisa (1996) za ispitivanje intrinzične i ekstrinzične religioznosti, Skala vjerovanja u božansku intervenciju autora Degelmana i Lynna (1995) te Upitnik samoefikasnosti za djecu – SEQ-C autora Murisa (2001). Rezultati su pokazali da se učenici koji pripadaju različitim religijama razlikuju u vjerovanju u božansku intervenciju. Pravoslavni manje vjeruju u božansku intervenciju od katolika i muslimana, manje su intrinzično religiozni, a socijalnu samoefikasnost procjenjuju većom. Nadalje, oni učenici koji sebe procjenjuju uspješnima, školski uspjeh procjenjuju kontrolabilnijim. Djevojčice uzrok svog uspjeha procjenjuju stabilnijim u odnosu na dječake. U situaciji uspjeha, dječaci većoj mjeri svoj uspjeh procjenjuju internalno u odnosu na djevojčice, dok u situaciji neuspjeha, djevojčice postižu viši rezultat na skali internalnosti u odnosu na dječake. Što se tiče samoefikasnosti, uspješne djevojčice imaju najveću akademsku i emocionalnu samoefikasnost, dok najveći rezultat na skali socijalne samoefikasnosti postižu neuspješni dječaci. Rezultati sugeriraju da su akademska samoefikasnost i uvjerenje o kontroli dobri prediktori kauzalnih dimenzija kontrolabilnosti i internalnosti, te da je procjena uspješnosti dobar prediktor za stabilnost.

kreativnost; androginost; femininost; maskulinost; ekstraverzija; introverzija

nije evidentirano

engleski

Some traits of creative personality

nije evidentirano

creativity; androginity; femininity; masculinity; extraversion; introversion

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

17.06.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski Fakultet u Zadru Sveučilišta u Splitu

Zadar

Povezanost rada

Psihologija