Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge (CROSBI ID 344500)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kunštek, Ivica Eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge / Deur, Joško (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2006

Podaci o odgovornosti

Kunštek, Ivica

Deur, Joško

hrvatski

Eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge

U ovom radu opisana je eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge za razne radne parametre autogume, poput vremena mirovanja, početne uzdužne sile, okomite sile i nagiba rampe primjenjene sile. Eksperimentalni rezultati dobiveni su na eksperimentalnom električnom vozilu Fakulteta strojarstva i brodogradnje. Vozilo je opremljeno s tri jednaka standardna kotača dimenzija '15'. Vozilo se pogoni električnim servo motorom ugrađenim u prednji kotač, te upravlja industrijskim računalom uz bežični prijenos podataka između operatera i vozila. Identifikacija karakteristika trenja klizanja provedena je na stražnjim kotačima vozila, koji su pritom bili mehanički blokirani. Vučna sila ostvarena je preko prednjeg pogonskog kotača. Stražnji kotači su se nalazili na ledenoj podlozi, a prednji kotač je bio postavljen na podlogu velikog trenja kako bi se ostvario prijenos vučne sile bez proklizavanja. Radni parametri su tijekom provođenja eksperimentalne identifikacije odabrani po principu slučajnog odabira. Vučna sila pogonskog kotača rekonstruirala se na osnovu jednostavnog dinamičkog modela pogonskog kotača u longitudinalnom smjeru, uz zanemarenja utjecaja dinamike bočnih stranica gume. Sila trenja klizanja blokiranih stražnjih kotača rekonstruirana je iz jednostavnog modela vozila. Rezultati ispitivanja statičke sile trenja klizanja između autogume i ledene podloge za navedene radne parametre prikazani su u grafičkom obliku, te je provedena njihova analiza. Vršna vrijednost sile trenja klizanja ovisi o nagibu rampe primjenjene sile i o okomitoj sili. Vrijeme mirovanja autogume kao i početna sila ne utječu na vršnu vrijednost sile trenja klizanja.

eksperimentalna identifikacija; trenje; autoguma; ledena podloga

nije evidentirano

engleski

Experimental identification of tire-road sliding friction characteristics

nije evidentirano

experimental identification; friction; tire; ice surface

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45

30.03.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo