Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu (CROSBI ID 124690)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Horvat, Vatroslav ; Prskalo, Ivan ; Neljak, Boris Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu // Metodika, 7 (2006), 1; 123-131

Podaci o odgovornosti

Horvat, Vatroslav ; Prskalo, Ivan ; Neljak, Boris

hrvatski

Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu

Nacionalni obrazovni standard, kao cjeloviti pristup obrazovnomu procesu koji uključuje ciljeve odgoja i obrazovanja, odgojno-obrazovne sadržaje, prijedloge metoda poučavanja, očekivane ishode učenja i poučavanja te nastavno okružje, postaje otvoreni sustav koji omogućuje unapređenje školstva. Izradi Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda pristupilo se 2004. godine. U svojoj ideji Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) je imao za cilj rasteretiti učenike enciklopedijskih sadržaja i usmjeriti ih na stvaranje temeljnoga sustava trajnih osnovnih znanja, na stvaralaštvo, sposobnost rješavanja problema i cjeloživotno učenje. Tako se određeni ciljevi obrazovanja u Hrvatskoj podudaraju s ciljevima obrazovanja u razvijenim zemljama. Takav pristup ciljevima i zadacima odgojno - obrazovnog rada prihvaćen je i oživotvoren u primijenjenoj kineziologijskoj disciplini Kineziološkoj metodici. Pored općih načela, povjerenstvo za izradu kataloga znanja, koji su imali za cilj izbor temeljnih znanja i rasterećenje kurikuluma, je predvidjelo i određene specifične kriterije prigodom odabira znanja: objektivnost, primjerenost, sigurnost, korisnost razvoj antropoloških obilježja učenika, interes i potrebe učenika. Povjerenstvo je također određeni broj kataloških znanja predvidjelo kao temeljna kataloška znanja, koja svaki učenik mora svladati u pojedinim razredima. Teme koje su ispunjavale sve ili većinu kriterija i principa uvrštene su u popis HNOS, s time da je za svaku temu navedena njihova primjenjivost u radu s djecom oštećenog zdravlja. Svaka tema je, s obzirom na stupanj oštećenja djeteta, dobila i preporuku o mogućnosti provođenja. Ovako izrađen obrazovni standard je ponuđen na javnu raspravu i prihvaćen od strane prosudbenog povjerenstva. Na tim temeljima je izrađen program tjelesne i zdravstvene kulture za osnovne škole. Hrvatski nacionalni obrazovni standard je u potpunom suglasju s kineziologijskom znanošću i njenom primijenjenom disciplinom kineziološkom metodikom. On predstavlja znanstveno utemeljenu osnovu programiranja rada u području kineziološke edukacije. Pri tomu se nužno oslanja na učitelja – praktičara, koji ima potpunu slobodu i odgovornost u radu. Predloženi sadržaji imaju orijentacijski karakter, jer niti jedan program ne može, unaprijed, utvrditi sadržaje koji će zadovoljiti potrebe svih učenika. Za razliku od drugih predmeta program tjelesne i zdravstvene kulture mora osim edukativnih potreba zadovoljiti i potrebe koje proizlaze iz aktualnog antropološkog statusa svakog pojedinog učenika.

kineziološka metodika ; obrazovni standard ; tjelesna i zdravstvena kultura ; plan i program

nije evidentirano

engleski

The Croatian national educational standards for physical education

nije evidentirano

teaching metodology of kinesiology ; educational standards ; physical education ; program

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2006.

123-131

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Kineziologija