crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 254393

Časopis

Autori: Horvat, Vatroslav; Prskalo, Ivan; Neljak, Boris
Naslov: Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu
( The Croatian national educational standards for physical education )
Izvornik: Metodika (1332-7879) 7 (2006), 1; 123-131
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: kineziološka metodika; obrazovni standard; tjelesna i zdravstvena kultura; plan i program
( teaching metodology of kinesiology; educational standards; physical education; program )
Sažetak:
Nacionalni obrazovni standard, kao cjeloviti pristup obrazovnomu procesu koji uključuje ciljeve odgoja i obrazovanja, odgojno-obrazovne sadržaje, prijedloge metoda poučavanja, očekivane ishode učenja i poučavanja te nastavno okružje, postaje otvoreni sustav koji omogućuje unapređenje školstva. Izradi Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda pristupilo se 2004. godine. U svojoj ideji Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) je imao za cilj rasteretiti učenike enciklopedijskih sadržaja i usmjeriti ih na stvaranje temeljnoga sustava trajnih osnovnih znanja, na stvaralaštvo, sposobnost rješavanja problema i cjeloživotno učenje. Tako se određeni ciljevi obrazovanja u Hrvatskoj podudaraju s ciljevima obrazovanja u razvijenim zemljama. Takav pristup ciljevima i zadacima odgojno - obrazovnog rada prihvaćen je i oživotvoren u primijenjenoj kineziologijskoj disciplini Kineziološkoj metodici. Pored općih načela, povjerenstvo za izradu kataloga znanja, koji su imali za cilj izbor temeljnih znanja i rasterećenje kurikuluma, je predvidjelo i određene specifične kriterije prigodom odabira znanja: objektivnost, primjerenost, sigurnost, korisnost razvoj antropoloških obilježja učenika, interes i potrebe učenika. Povjerenstvo je također određeni broj kataloških znanja predvidjelo kao temeljna kataloška znanja, koja svaki učenik mora svladati u pojedinim razredima. Teme koje su ispunjavale sve ili većinu kriterija i principa uvrštene su u popis HNOS, s time da je za svaku temu navedena njihova primjenjivost u radu s djecom oštećenog zdravlja. Svaka tema je, s obzirom na stupanj oštećenja djeteta, dobila i preporuku o mogućnosti provođenja. Ovako izrađen obrazovni standard je ponuđen na javnu raspravu i prihvaćen od strane prosudbenog povjerenstva. Na tim temeljima je izrađen program tjelesne i zdravstvene kulture za osnovne škole. Hrvatski nacionalni obrazovni standard je u potpunom suglasju s kineziologijskom znanošću i njenom primijenjenom disciplinom kineziološkom metodikom. On predstavlja znanstveno utemeljenu osnovu programiranja rada u području kineziološke edukacije. Pri tomu se nužno oslanja na učitelja – praktičara, koji ima potpunu slobodu i odgovornost u radu. Predloženi sadržaji imaju orijentacijski karakter, jer niti jedan program ne može, unaprijed, utvrditi sadržaje koji će zadovoljiti potrebe svih učenika. Za razliku od drugih predmeta program tjelesne i zdravstvene kulture mora osim edukativnih potreba zadovoljiti i potrebe koje proizlaze iz aktualnog antropološkog statusa svakog pojedinog učenika.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4