crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 255263

Zbornik radova

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: O distopiji na primjeru koristi i štete Zakona o zaštiti životinja
( Dystopia on the Example of the Uses and Disadvantages of the Animal Protection Act )
Izvornik: 5. Lošinjski dani bioetike : Simpozij Bioetika i nova epoha : Okrugli stol "Ideja i praksa hospicija i palijative skrbi" : knjiga sažetaka / Hrvoje Jurić (ur.). - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo , 2006. 77-79.
Skup: Lošinjski dani bioetike : Simpozij Bioetika i nova epoha : Okrugli stol "Ideja i praksa hospicija i palijative skrbi" (5 ; 2006)
Mjesto i datum: Mali Lošinj, Hrvatska, 12.-1405.2006.
Ključne riječi: Nacrt prijedloga Zakona o zaštiti životinja (ožujak 2006.); bioetika; specizam
( Draft Proposal of the new Animal Protection Act (March; 2006); bioethics; speciesism )
Sažetak:
Na primjeru aktualnoga Nacrta prijedloga Zakona o zaštiti životinja (ožujak 2006.) u tekstu analiziramo distopiju ljudskoga odnosa prema životinjskom, a komentare i reakcije na navedeni Nacrt pratit ćemo preko novinskih članaka i u okviru navedenoga promotrit ćemo etiku medijske reprezentacije životinjskoga. Navedimo primjer "Globusova" članka (28. travnja 2006.), koji je napisan kao komentar članka 17. stavka 1. spomenutoga Nacrta koji propisuje da se životinje "smije zaklati samo ako su prije klanja bile omamljene, osim ako se radi o klanju peradi i kunića u domaćinstvu za vlastite potrebe" te stavka 2. koji propisuje sljedeće: "Iznimno od stavka 1. ovoga članka, životinje se smije zaklati bez prethodnog omamljivanja samo u slučaju prisilnog klanja i pri obrednom klanju." Naime, u spomenutom Globusovu članku, koji apostrofira kako se spomenuta iznimka odnosi na halal i košer, intervjuirani islamski vjerski poglavar u Hrvatskoj fotografiran je u mesnici, a židovski vjerski poglavar s nožem u desnici, čime je ostvaren i vizualni komentar-potvrda navedenom zakonskom propisu. Ujedno, unatoč sve većim bio/etičkim inicijativama za zaštitu životinja, nešto manje, nažalost, i za njihova prava (naime, još uvijek postoji većinski zazor prema zahtjevu za pravima životinja), paradoksalno se javljaju novi oblici iskorištavanja životinja: npr. korištenje životinja kao umjetničkoga predmeta (Kacov transgeni albino ženka-kunić, himera GFP Bunny/Alba) te produkcija umjetnoga života umjetničkim strategijama genetskoga inženjeringa u okviru kojih Oron Catts, Ionat Zurr i Guy Ben-Ary (The Tissue Culture & Art Project) uzgajaju žive vlaknaste mikroorganizme kao žive skulpture (M. Gržinić 2003/2005.). Očito je da je etika odnosa prema životinjama u znaku distopije, etičke (moralne) shizofrenije (usp. Christa Blanke, Gary L. Francione), dakle, čak ne i antiutopije. Naime, distopija je negativna, a antiutopija neutralna ili nulta utopija – bez pozitivnog ili negativnog odnosa prema budućnosti (B. Polić, 1988.).
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0189002
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4