Bakar - titan metalna stakla: Elektrokemijska istraživanja (CROSBI ID 330152)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Božičević, Jasna Bakar - titan metalna stakla: Elektrokemijska istraživanja / Metikoš-Huković, Mirjana (mentor); Zagreb, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, . 1998

Božičević, Jasna

Metikoš-Huković, Mirjana

Bakar - titan metalna stakla: Elektrokemijska istraživanja

Metalna stakla, zbog svoje specifične amorfne strukture i visoke korozijske stabilnosti predstavljaju nove perspektivne katalizatore ili elektrodne materijale za primjenu u heterogenoj katalizi. U radu su istraživana elektrokemijska, fotoelektrokemijska i elektrokatalitička svojstva amorfnih Cu50Ti50, Cu66Ti34, Cu34Ti66 slitina i pojedinačnih polikristaliničnih komponenata: spektroskopski čistog titana i elektrolitski čistog bakra. Pri istraživanju su korištene in-situ tehnike: ciklička voltametrija, elektrokemijska impedancijska spektroskopija i fotoelektrokemijska polarizacija. Pokazano je da je dugotrajna kemijska stabilnost i elektrokatalitička aktivnost Cu-Ti amorfnih slitina kompleksna funkcija elektronskih, elektrolitičkih, geometrijskih i sinergetskih efekata. Elektrokemijska svojstva amorfnih slitina korelirana su direktno s kemijskim sastavom slitine i svojstvima anodnih površinskih filmova. Električka i dielektrička svojstva tih filmova karakterizirana su impedancijskom spektroskopijom, a elektronska struktura fotoelektričkom polarizacijom. Amorfne Cu-Ti slitine pokazuju dobra korozijska i stabilna elektrokatalitička svojstva za reakcije izlučivanja kisika i elektrooksidaciju formaldehida. Elektrokatalitička aktivnost povećava se s povećanjem sadržaja bakra u slitini i smanjuje s povećanjem stupnja kristaliničnosti slitine (izokrono žareni uzorci).

Cu-Ti amorfne slitine; metalna stakla; bakar; titan; oksidni filmovi; formaldehid; elektrokataliza; korozija

Copper-titanium metallic glasses: Electrochemical investigations

Cu-Ti amorphous alloys; metallic glasses; copper; titanium; oxide films; formaldehyde; electroctalysis; corrosion