Sustav za vizualnu povratnu vezu u daljinskom vođenju mobilnih robota (CROSBI ID 344556)

Budišić, Marko Sustav za vizualnu povratnu vezu u daljinskom vođenju mobilnih robota / Petrović, Ivan (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2006

Budišić, Marko

Petrović, Ivan

Sustav za vizualnu povratnu vezu u daljinskom vođenju mobilnih robota

Sustav za daljinsko vođenje dvaju mobilnih robota izveden u okviru ovog rada ima za cilj omogućiti dvojici operatera upravljanje dvama različitim robotima te tako olakšati izvođenje zadatka na udaljenom mjestu. Operateri vode robote putem igraćih palica i grafičkog sučelja na kojem se prenosi slika s kamera postavljenih na robote. Na igraćim palicama operateri osjete silu preko koje se daje dodatna informacija o preprekama koje se nalaze na putu robotu. Prednost ovog sustava je što koristi sveprisutnu i javno dostupnu komunikacijsku mrežu Internet za prijenos upravljačkih i povratnih informacija. Operateri primaju sažetu sliku s oba robota kako bi imali više perspektiva na objekt na kojem izvršavaju zadatak. Istovremeno, na sustav je moguće priključiti neograničeni broj radnih stanica s kojih promatrači mogu nadgledati izvođenje zadatka bez narušavanja kvalitete vizualne povratne veze ključne za izvršavanje zadatka. Sustav za daljinsko vođenje zamišljen je kao začetak istraživanja na području daljinskog vođenja mobilnih robota te su na kraju rada dane smjernice za daljnja poboljšanja na temelju eksperimentalnih rezultata i iskustva stečenog izradom sustava.

daljinsko vođenje; suradnja mobilnih robota; povratna veza po slici; upravljanje preko Interneta

Visual Feedback in Mobile Robots Teleoperation

teleoperation; visual feedback; multi-robot cooperation; Internet-based control