Teorija učenja i sigurnost na radu (CROSBI ID 124948)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Palačić, Darko
hrvatski
Teorija učenja i sigurnost na radu
Sigurnost na radu sastavni je dio svakog radnog procesa koji iz dana u dan poprima sve značajniju ulogu. Jedan od osnovnih ciljeva zaštite na radu je osposobiti (naučiti) radnike da rade na siguran način kako ne bi dovodili u opasnost svoj vlastiti život i zdravlje, te živote i zdravlje radnika koji rade u njihovoj neposrednoj blizini i šire. Učenje predstavlja promjenu u ponašanju nastalu na osnovu iskustva. Uči se pomoću temeljnih kognitivnih i čuvstvenih procesa: percipiranja, mišljenja i doživljavanja čuvstva. Osnovne teorije učenja su učenje uvjetovanjem, teorije socijalnog učenja i kognitivne teorije učenja. Primjena teorije učenja pomaže boljem razumijevanju procesa učenja tijekom procesa osposobljavanja za rad na siguran način. Govorimo li o osposobljavanju za rad na siguran način tada govorimo o potrebi, značaju, specifičnostima, obvezama i ciljevima osposobljavanja za rad na siguran način. Kvaliteta osposobljavanja za rad na siguran način mora se očitovati u stvaranju kulture rada na siguran način kao i stvaranju kriterija da je društveno prihvatljiv onaj radnik koji vodi računa o osobnoj sigurnosti na radu, ali i sigurnosti ostalih radnika.
informacija; motivacija; osposobljavanje; sigurnost; učenje; uvjetovanje; zaključivanje; zaštita na radu
nije evidentirano
engleski
Learning Theory and Safety at Work
nije evidentirano
information; motivation; training; safety; learning; conditioning; understanding; safety at work
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47 (4)
2005.
319-334-x
objavljeno
0350-6886