Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Umjetnost pokreta u rehabilitaciji, edukaciji i dječjem stvaralaštvu u verbotonalnoj metodi (CROSBI ID 519226)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pintar, Vesna Umjetnost pokreta u rehabilitaciji, edukaciji i dječjem stvaralaštvu u verbotonalnoj metodi // Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG. Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2006. str. 5-6

Podaci o odgovornosti

Pintar, Vesna

hrvatski

Umjetnost pokreta u rehabilitaciji, edukaciji i dječjem stvaralaštvu u verbotonalnoj metodi

Teorija i pedagoški pristup Labanove umjetnosti pokreta primijenjene su u verbotonalnoj metodi u rehabilitacijsko-edukacijskom postupku Stimulacije pokretom. U stvaranju i primjeni ovoga postupka važno je da stupanj tjelesne napetosti i njezin smjer u "optimalnom funkcionalnom pokretu" potpuno odgovara fonetskim i akustičkim karakteristikama fonacije, artikulacije i prozodije govora, u svim parametrima "vrednota govornog jezika" , tj. intenzitetu, trajanju, napetosti, tempu i pauzama, ritmu i intonaciji govora. Stimulacijama pokretom danas se djeluje na razvoj slušanja, govora i jezika nagluhe i djece oštećena sluha s ugrađenom umjetnom pužnicom , kao i djece s teškoćama u govorno-jezičnom razvoju. Rehabilitacija i edukacija se odvijaju u dva paralelno povezana programa: 1. program u funkciji razvoja harmonije tijela - sklada u senzo-psiho-motornom razvoju, koji je uvjet za dobar razvoj govora, jezika i slušanja u multisenzorici ; 2. program u funkciji razvoja slušanja, govora i jezika, a specifičnost razvojnih stupnjeva odredila je podjelu ovoga programa i zadataka na stupnjeve: - poticanje afektivnosti, afektivnog glasanja (fonacije) i slušanja (feed-backa-a), - poticanje i razvoj artikulacije određenih glasova i glasovnih grupa, igara i automatizama artikulacije te slušanja (samoslušanja na načelu feed-backa-a), - razvoj slušanja i pravilnog govornog strukturiranja (morfologije) te ritmičkog i intonacijskog oblikovanja prvih riječi ; u komunikaciji, početak učenja govora, - razvoj slušanja i pravilnog govornog strukturiranja (morfosintakse) te ritmičkog i intonacijskog oblikovanja rečenice i većih govornih cjelina – učenje i razvoj govora, - usklađivanje govorno-jezičnog razvoja i razvoj kreativnog spontanog govora i slušanja u igrama dramatizacije, na koje ću se ovdje posebno osvrnuti. Na svim stupnjevima postupka tjelesnom se napetošću u pokretu obavlja korekcije. Igre dramatizacije objedinjavaju rezultate svih rehabilitacijsko-edukacijskih postupaka, a osobito rezultate i oblike rada u postupcima fonetskih ritmova, koje zajedno čine Stimulacije pokretom i glazbene stimulacije. Oni djeluju na usvajanje i usklađivanje jezika, govorno-jezičnog razvoja i na kreativnost spontanog govora i slušanja na svim stupnjevima govorne komunikacije – od afektivnog krika i neverbalne komunikacije do cjelovite ekspresije, tj. sklada u izražavanju verbalne i neverbalne poruke u govornoj komunikaciji. U njima se potiču i razvijaju svi oblici dječjeg izražavanja i stvaralaštva: pokret i plesni izraz, glazbeni izraz, likovno izražavanje, scenski pokret i govor. U ovim igrama djeca razvijaju maštu i kreativnost, osjećaj umjetničkog doživljavanja i pokazuju nadarenost i radost u umjetničkom izražavanju.

verbotonalna metoda ; umjetnost pokreta ; rehabilitacija

nije evidentirano

engleski

Art of movement in the rehabilitation, education and child's creativity in the verbotonal method

nije evidentirano

verbotonal method ; art of movement ; rehabilitation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

5-6.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG

Zagreb: Poliklinika SUVAG

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Dani Petra Guberine

predavanje

25.05.2006-27.05.2006

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija