Naseljenost Podravine u starijoj fazi kulture polja sa žarama (CROSBI ID 125710)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ložnjak Dizdar, Daria Naseljenost Podravine u starijoj fazi kulture polja sa žarama // Prilozi Instituta za arheologiju u Zagrebu, 22 (2005), 25-58-x

Ložnjak Dizdar, Daria

Naseljenost Podravine u starijoj fazi kulture polja sa žarama

Prostor srednje Podravine označen je kao ishodište virovitičke grupe kulture polja sa žarama još pri definiranju I. faze kulture polja sa žarama 1973. godine. Novija pokusna istraživanja i terenski pregledi na području Virovitičko-podravske županije rezultirala su otkrićem brojnih novih nalazišta koja su označena kao nizinska naselja virovitičke grupe. Osim keramičkih nalaza, prikupljeni su i metalni predmeti (koplje i topuzasta igla) koji se datiraju u vrijeme Br D i Ha A1 kada su na tlu sjeverne Hrvatske rasprostranjene različite kulturne grupe (Virovitica, Barice-Gređani, Belegiš II). Metalni predmeti zajednički su oblici svim trima pobrojanim grupama, i pripadaju ansamblu predmeta koji je karakterističan za 12. stoljeće prije Krista na širem prostoru Karpatske kotline. Uz analizu dosad istraženih grobalja koja se mogu datirati u stariju fazu kulture polja sa žarama, ukazuje se i na problem ostava u Podravini gdje su poznate u manjem broju u odnosu na istovremene ostave iz Posavine gdje su osobito brojne, a što je možda povezano s postojanjem različitih religioznih ili kulturoloških apekata u okviru grupa starije kulture polja sa žarama koje su obitavale na tim prostorima.

Podravina; sjeverna Hrvatska; starija faza kulture polja sa žarama; virovitička grupa; grupa Barice-Gređani; Belegiš II; naselja; ostave; metalni predmeti; plamenasto koplje; topuzasta igla

njemački

Population density of Drava Valley in older phase of Urnfied Culture