ALTERNATIVNA PEDAGOGIJA I BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI (CROSBI ID 520257)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
ALTERNATIVNA PEDAGOGIJA I BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI
U državama koje su nastale na području bivše Jugoslavije uobičajeno je osnovnu školu promatrati iz perspektive rada u dvije smjene. Dakle, sistem rada u kojem istu učionicu koriste dva razredna odjeljenja. U državama Europske unije prevladava rad u jednoj smjeni, pa su didaktička rješenja za organizaciju nastave različita od onih koja se primjenjuju u zemljama jugoistične Europe. U Finskoj npr. rad je organiziran u jednoj smjeni, tako da svaki puni sat počinje nastava drugog nastavnog predmeta, a između je odmor u trajanju od deset do petnaest minuta. U waldorfskim školama kojih ima mnogo u europskim državama organizirana je nastava po epohama tako da se prema određenim psihološkim ritmovima i didaktičkoj logici izmjenjuju aktivnosti u kognitivnom, afektivnom i motoričkom području. Dakle, nastoji se u određeno doba dana planirati aktivnosti koje prate prirodu životnog ritma djece određenog razreda. Sličnu logiku slijede i učitelji koji rade prema pedagoškim idejama Marije Montessori Korisne ideje za organizaciju dnevnih aktivnosti učenika jedne obvezne škole nude i učitelji koji slijede pedagoško učenje Celestina Freineta.
produženi boravak; osnovna škola; alternativne pedagogije
U zborniku sažetak na engleeskom i sadržaj na engleskom
engleski
ALTERNATIVE PEDAGOGIES AND STUDENTS STAY IN SCHOOL
nije evidentirano
basic education; primary education; alternative pedagogies; student' stay at school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
30-37-x.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Janković, Prvoslav
Sombor: Pedagoški fakultet u Somboru
Podaci o skupu
Prolonged and full- day stay of pupils in contemprary elementary school
poster
12.05.2006-12.05.2006
Sombor, Jugoslavija