crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 261599

Časopis

Autori: Hameršak, Marijana
Naslov: Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija
( Assigned Readings between Canon and List, Institutions and Ideologies )
Izvornik: Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku (0547-2504) 43 (2006), 2; 95-113
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: dječja književnost; djetinjstvo; književni kanon; lektira; znanost o književnosti; povijest knjige
( children's literature; childhood; literary canon; assigned readings; literary studies; book history )
Sažetak:
Temeljem osnovnoškolskih popisa lektire u radu se propituje u literaturi prihvaćena odredba odnosa između književnog kanona i popisa tekstova koji se čitaju u okviru školovanja. Razumijevajući osnovnoškolske popise lektire kao lektirni kanon, autorica se bavi formom i formiranjem tog kanona. Gotovo stoljetnu (pre)tvorbu lektirnog kanona u Hrvatskoj rekonstruira i interpretira u kontekstu ekonomskih (nakladničkih, knjižarskih) i ideoloških (političkih, znanstvenih i dobnih) silnica. Posebna pozornost posvećuje se razlikama između popisa lektire za osnovnu školu i popisa tekstova koji su na drugim razinama poučavanja i proučavanja književnosti prepoznati kao reprezentativni. Vrijednosne konotacije pojma djeteta i djetinjstva prepoznaju se kao ključan čimbenik tih razlika.
Projekt / tema: 189-1890666-0664
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/23195
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4