Kazališna recepcija djela Franka Wedekinda u Hrvatskoj (CROSBI ID 520389)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Petranović, Martina
hrvatski
Kazališna recepcija djela Franka Wedekinda u Hrvatskoj
U radu se razmatra kazališna recepcija drama Franka Wedekinda u Hrvatskoj u prvoj polovici 20. stoljeća. Budući da su Wedekindovi komadi bili izazovni, prešućivani i zabranjivani, to im je otežalo put i do hrvatske pozornice, pa su uprizoreni samo u zagrebačkome HNK-u i to ponešto zakašnjelo: 1913. izveden je Zemski duh, 1924. Proljetno buđenje i 1930. Falckenbergova prerada Lulu. Režije potpisuju tri jake redateljske osobnosti koje su odigrale presudnu ulogu u modernizaciji hrvatske kazališne režije, a neke od temeljnih odrednica njihovih redateljskih rukopisa očituju se i u uprizorenjima Wedekindovih drama. Zbog tematskih i stilskih razloga podjednako, hrvatska su uprizorenja Wedekindovih djela takoreći u stopu pratile proturječne reakcije te prijepori, od pitanja predmeta kazališne umjetnosti preko suodnosa scenskog realizma i modernizma do pitanje repertoarne politike kazališta, osobito kad je riječ o kvantitativnom i kvalitativnom omjeru domaćih i stranih pisaca, a nisu ga u potpunosti zaobišli ni skandali ni stanovite nepoznanice.
Frank Wedekind; hrvatsko kazalište
nije evidentirano
engleski
Frank Wedekind’ s Plays of on the Croatian Stages
nije evidentirano
Frank Wedekind; Croatian theatre
nije evidentirano
Podaci o prilogu
373-398.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nikola Batušić et al.
Split : Zagreb: Književni krug, HAZU
978-953-163-286-7
Podaci o skupu
33. Dani Hvarskoga kazališta. Prešućeno, zabranjeno, izazovno u hrvatskoj književnosti i kazalištu
predavanje
03.05.2006-06.05.2006
Hvar, Hrvatska