Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Sv. Martin: iz likovnih predodžbi 15. stoljeća (CROSBI ID 126109)

Prilog u časopisu | stručni rad

Zaradija Kiš, Antonija Sv. Martin: iz likovnih predodžbi 15. stoljeća // Hrvatska revija, 5 (2005), 4; 128-134-x

Podaci o odgovornosti

Zaradija Kiš, Antonija

hrvatski

Sv. Martin: iz likovnih predodžbi 15. stoljeća

Temelj europske martinske ikonografije su dva prikaza sveca: Martin vojnik na konju u trenutku davanja polovice plašta prosjaku i sv. Martin biskup. Koliko god je prvi prikaz najtipičniji i najčešći jer na prepoznatljiv način izražava milosrđe, drugi je važan zbog naznake tolerancije koja se podrazumijeva u biskupskoj zadaći. Tri odabrana likovna prikaza sv. Martina na hrvatskom prostoru od Istre do Dubrovnika imaju za cilj prikazati ne samo raznovrsnost slikarskih tehnika, već i zastupljenost dvaju martinskih motiva. Beramski i dubrovački prikazi sv. Martina na konju, rađeni za crkvu moraju naglasiti ideju milosrđa što je motiv svih naraštaja preko kojega se potiču pozitivne čovjekove vrline. Motiv biskupovanja krije pak političke ideje koje su u primjeru minijature u Hrvojevu misalu bile od iznimne važnosti jer nose ideje tolerancije. Posebnost triju prikaza sv. Martina zanimljiva je u kolorističkom smislu. Naglašenost određenih boja i njihov simbolizam izdvaja svaki pojedini prikaz pokazujući istovremeno njegovu lokalnu obojenost, ali i pripadnost sveukupnom zapadnoeuropskom martinskom ikonografskom kontekstu u kojem im pripada zasluženo umjetničko mjesto.

Sv. Martin; umjetnost; 15. stoljeće; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

St Martin: from artistics notions of the 15th century

nije evidentirano

St Martin; art; 15th century; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (4)

2005.

128-134-x

objavljeno

1330-2493

Povezanost rada

Etnologija i antropologija, Povijest umjetnosti