Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja (CROSBI ID 344910)

Ocjenski rad | diplomski rad

Krznarić, Marija Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja / Vlahović-Štetić, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Krznarić, Marija

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja

Prema Reusserovom Situacija-Problem-Rješavač (SPR) modelu jasniji situacijski kontekst problemskih zadataka poboljšava uspjeh u njihovu rješavanju. Postoje tri vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene, zadaci kombiniranja i zadaci usporedbe. Cilj našeg istraživanja je bio usporediti uspješnost djece u rješavanju problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke, a u funkciji vrste zadatka i konteksta. Također je provjereno postojanje zajedničkog utjecaja navedenih činitelja. U istraživanju je sudjelovalo 69 učenika osnovnih škola koji su u prvoj vremenskoj točki istraživanja, 2004. godine bili učenici 1. razreda, a u drugoj vremenskoj točki istraživanja, godinu dana kasnije, učenici 2. razreda. Eksperimentatorice su bile studentice viših godina Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Odsjeka za psihologiju, koje su bile posebno educirane za provedbu mjerenja. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. U svakoj vremenskoj točki mjerenja, pojedino dijete je bilo ispitano najprije zadacima s neutralnim, a zatim i zadacima sa smislenijim kontekstom. Provedena je analiza varijance za zavisne rezultate. Značajni su se pokazali glavni efekti vremenske točke mjerenja i vrste zadatka, te interakcija vremenske točke mjerenja i konteksta. Tako se uradak učenika u problemskim matematičkim zadacima prilikom ispitivanja 2005. godine pokazao značajno boljim od njihova uratka prilikom ispitivanja godinu dana ranije. Uradak u zadacima promjene je bio značajno bolji od uratka u zadacima usporedbe. Analiza rezultata je također pokazala da je u ispitivanju 2004. godine uradak u zadacima sa smislenijim kontekstom bio bolji, dok u ispitivanju godinu dana kasnije nije pronađena razlika u uratku ovisno o kontekstu zadatka. Možemo reći da smo ovim istraživanjem djelomično potvrdili Reusserovu temeljnu pretpostavku, budući da smo razliku u uratku s obzirom na kontekst u zadatku dobili samo u prvoj vremenskoj točki istraživanja.

problemski matematički zadaci; kontekst; Reusserov SPR model

nije evidentirano

engleski

Comparison of efficiency in mathematical word problems solving in two time points

nije evidentirano

mathematical word problems; context; Reusser's Situacion Problem Solver (SPR) model

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29

03.07.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija