Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uspješnost brojenja s obzirom na dob, veličinu skupa i raspored u skupu (CROSBI ID 344914)

Ocjenski rad | diplomski rad

Škrljac, Nikolina Uspješnost brojenja s obzirom na dob, veličinu skupa i raspored u skupu / Vlahović-Štetić, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Škrljac, Nikolina

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Uspješnost brojenja s obzirom na dob, veličinu skupa i raspored u skupu

Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti kako se dječja uspješnost brojenja mijenja s dobi, te kako veličina skupa i prostorni raspored elemenata u skupu utječu na uspješnost brojenja. U istraživanje su uključene tri dobne skupine djece: mlađa (4 i 5 godina), srednja (6 godina) i starija (7 i 8 godina) ; zatim tri veličine skupova koje su djeca brojala: mali (6 ili 7 elemenata), srednji (13 ili 14) i veliki (20 ili 21) ; te četiri prostorna rasporeda u koje su elementi u skupovima bili raspoređeni: red, trokut, kružnica, po slučaju. Djeca svih dobnih skupina brojala su skupove svih veličina u sva četiri prostorna rasporeda. Pretpostavili smo da će se djeca statistički značajno razlikovati po uspješnosti brojenja s obzirom na dob ; zatim da će se uspješnost brojenja statistički značajno razlikovati kod skupova različitih veličina, kao i kod različitih prostornih rasporeda u skupu. Uzeli smo u obzir i funkciju zajedničkog utjecaja navedenih varijabli. Pokazalo se da su djeca s dobi sve uspješnija u brojenju, da se uspješnost brojenja smanjuje s povećanjem broja elemenata u skupovima, te da djeca više griješe pri brojenju elemenata složenih u drugačije prostorne rasporede od reda, osobito kad su elementi raspoređeni u kružnicu i po slučaju. Smatramo da nalaz da djeca više griješe pri brojenju elemenata raspoređenih u drugačije prostorne rasporede od reda ide u prilog stajalištu da su djeca jednostavno zaboravila koje elemente su već prebrojali, a koje još nisu, odnosno nisu se dosjetili upotrijebiti strategije koje pomažu u točnom brojenju, kao što su označavanje elementa od kojeg su počeli s brojenjem ili odvajanje elemenata koji su prebrojeni od onih koje još treba prebrojati.

brojenje; dob; veličina skupa; prostroni raspored elemenata u skupu

nije evidentirano

engleski

Successfulness in counting with respect to age, set size and arrangement in the set

nije evidentirano

counting; age; set size; spatial arrangement of elements in the set

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29

18.10.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija