Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba strukture i uspješnosti srednjeeuropskog i skandinavskog obrazovanja (CROSBI ID 126230)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Pastuović, Nikola Usporedba strukture i uspješnosti srednjeeuropskog i skandinavskog obrazovanja // Sociologija sela, 44 (2006), 172-173 (2-3); 155-179

Podaci o odgovornosti

Pastuović, Nikola

hrvatski

Usporedba strukture i uspješnosti srednjeeuropskog i skandinavskog obrazovanja

Rezultati provedenog usporednog istraživanja omogućuju da se odgovori na pitanje: je li učinkovitiji skandinavski ili srednjeeuropski obrazovni sustav? Utvrđeno je da je skandinavski sustav uspješniji prema svim kriterijima učinkovitosti što su primijenjeni u međunarodnom istraživanju pismenosti petnaestogodišnjaka u OECD zemljama 2000. I 2003. godine. U skandinavskim zemljama prosječna nacionalna postignuća u čitalačkoj, matematičkoj i znanstvenoj pismenosti su viša, razlike u učeničkim postignućima u oko nacionalnog prosjeka, što su pod utjecaj obiteljske sredine, su manje, a mnogo su manje i razlike u školskim prosjecima. Ukratko, učenici su skandinavskih škola (Finske, Švedske, i Islanda) u posljednjem razredu osnovne škole bolje osposobljeni za nastavak školovanja i snalaženje u društvu znanja nego su to petnaestogodišnjaci u srednjeeuropskim zemljama (Austriji, Njemačkoj i Mađarskoj): Pri tome su troškovi po učeniku u skandinavskim školama u prosjeku niži nego u srednjeeuropskim.

strukutra obrazovanja; uspješnost obrazovanja; srednjeeuropsko obrazovanje; skandinavsko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

A comparison of structure and effectiveness of Middle-European and Scandinavian education

nije evidentirano

educational structure; educational effectiveness; Middle-European education; Scandinavian education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (172-173 (2-3))

2006.

155-179

objavljeno

0038-0326

Povezanost rada

Pedagogija