Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike) (CROSBI ID 126349)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Sabljić, Jakov
hrvatski
Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike)
Duhovno misaono pjesništvo predstavlja izazov svakom učitelju u nastavnoj obradi, a pitanja koja iz njega proizlaze od velike su važnosti za spoznajni i emocionalni razvoj učenika. Interpretacija pjesme Nađeni Bog Antuna Branka Šimića omogućuje postizanje više ciljeva. Svojom odgojnom ulogom djeluje na oblikovanje i dopunjavanje doživljaja Boga, pa posredno utječe i na recipijentovo samospoznavanje te određivanje vlastite pozicije u svijetu. Obrazovni ciljevi usmjeravaju pozornost na usvajanje duhovne misaone pjesme kao učenicima nove lirske vrste, zatim na odnos vanjskoga i unutrašnjega oblika pjesme, kao i na njezine fonetske elemente (figure ponavljanja) čijim se određenjem naglašava proces određivanja kako, a ne što pjesma znači. Samostalna prosudba, ali i otkrivanje jezično-stilističkih i misaonih slojeva kroz novi pojam sinestezije, pripadaju funkcionalnim nastavnim ciljevima i zadaćama analize. Metodički model u mogućim pristupima pjesmi uključuje: stvaranje meditativnoga ozračja, aktivnu šutnju, likovnu preobliku pjesničkoga teksta, razvijanje fantazijskoga mišljenja i stvaralačke zadatke utemeljene na funkcionaliziranju gradnje sintagmi semantički kodiranih višestrukim senzornim uživljavanjem.
duhovno misaono pjesništvo; školska interpretacija; fonetika pjesme; sinestezija; fantazijsko mišljenje; metodički pristupi pjesmi
nije evidentirano
engleski
Teaching methods in interpretation of the poem Nađeni Bog of Antun Branko Šimić (addition to literature teaching methods of spiritual poetry)
nije evidentirano
spiritual/reflective poetry; school interpretation; synaesthesia; imaginative thinking; methods of approaching to poetry
nije evidentirano