Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kada je hrvatski pretežak i Hrvatima: metodologija nastave hrvatskoga kao drugog jezika (CROSBI ID 126388)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Hržica, Gordana Kada je hrvatski pretežak i Hrvatima: metodologija nastave hrvatskoga kao drugog jezika // Govor : časopis za fonetiku, XXIII (2007), 2; 163-180

Podaci o odgovornosti

Hržica, Gordana

hrvatski

Kada je hrvatski pretežak i Hrvatima: metodologija nastave hrvatskoga kao drugog jezika

Različiti motivi navode na učenje hrvatskoga kao stranog jezika. Također, različiti su načini njegovog učenja. Česta je želja djece hrvatskih iseljenika da nauče svoj materinski jezik kojeg su već, više ili manje, usvojili u obitelji, uz prijatelje ili u zajednicama hrvatskih iseljenika. Njihova prethodna jezična iskustva razlikuju se od iskustava drugih učenika hrvatskoga jezika čije je znanje hrvatskog rezultat ciljane poduke. Ta su iskustva (načini učenja) odredila njihovo znanje hrvatskoga u tolikoj mjeri da možemo govoriti o dva različita pojma: hrvatskom kao stranom i hrvatskom kao drugom jeziku. Iako je zadnjih godina proučavanje hrvatskoga i kao drugog i kao stranog jezika uvelike uznapredovalo, kako sa stručnog, tako i sa znanstvenog aspekta, ova posebna skupina hrvatskih govornika ostala je zanemarena. Hrvatski ih se podučavalo kao prvi (u dodatnim školama u zemljama u kojima žive) ili kao strani jezik, dakle na način neprikladan njihovom jezičnom iskustvu i znanju. U ovom izlaganju govorit će se o teorijskim i stručnim aspektima nastave hrvatskoga kao drugog jezika, posebno nastave prilagođene potrebama dijaspore, uz prikaz materijala korištenih u praksi i smjera njihovog daljnjeg razvoja.

materinski jezik ; hrvatski kao drugi ili strani jezik

nije evidentirano

engleski

When Croatian is too difficult even for Croats: the methodology of teaching Croatian as a second language

nije evidentirano

mother tounge ; Croatian as second or foreign language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XXIII (2)

2007.

163-180

objavljeno

0352-7565

1849-2126

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti