Religijska kultura u odgojno obrazovnom procesu u Hrvatskoj (CROSBI ID 77854)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Skledar, Nikola
hrvatski
Religijska kultura u odgojno obrazovnom procesu u Hrvatskoj
Izobrazba i odgoj, kao i kultura uopće (cultus, colere), u najširem smislu tih riječi, univerzalni su ljudski fenomeni, uzajamno nerazdvojno povezani i djelatni. Antropologija pak, općenito rečeno, holistička je znanost o čovjeku, o njegovoj prirodi i kulturi, pa su i njezin pristup i spoznaje svagda aktualni i nezaobilazni i u znanstvenoj, pedagogijskoj obradi izobrazbe i odgoja, i u njezinoj primjeni. Stoga su u ovom kontekstu najprije teorijski određeni pojmovi: izobrazba i odgoj, te antropologija kao znanost o čovjeku i kulturi, da bi se tako i kontekstualno i eksplicitno moglo izvesti i ukazati na njihovu nužnu dijalektičku povezanost i uzajamnost. Zatim, u drugom, posebnom, primijenjenom dijelu teksta, riječ je o religijskoj kulturi (znanstveno, religiologijski koncipiranoj) kao školskom predmetu i studiju u kontekstu demokratskih društveno-političkih promjena u Hrvatskoj, i o njezinu odnosu s vjeronaukom kao katehezom.
odgojno obrazovni proces; religijska kultura; vjeronauk
nije evidentirano
engleski
Religious Education in the Educational Process in Croatia
nije evidentirano
educational process; religious culture; catechism
nije evidentirano