Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu (CROSBI ID 127004)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kalebić Maglica, Barbara Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu // Psihologijske teme, 15 (2006), 1; 7-24

Podaci o odgovornosti

Kalebić Maglica, Barbara

hrvatski

Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu

U razdoblju adolescencije se mladi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim sferama svog života i stoga je za njih važno efiksno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente: ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima. Cilj je ovog istraživanja ispitati spolne i dobne razlike u strategijama suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu te provjeriti koje to situacije u školskom okruženju predstavljaju izvor stresa. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana i potom procijeniti kako su se suočili s tom situacijom. Istraživanje pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Odnosno, rezultati istraživanja pokazuju da postoji glavni efekt spola i dobi na emocijama usmjereno suočavanje te glavni efekt dobi na suočavanje izbjegavanjem. Djevojke u većoj mjeri koriste emocijama usmjereno suočavanje, kao i učenici sedmih razreda osnovne i prvih razreda srednje škole. Mlađi adolescenti u većoj mjeri koriste suočavanje izbjegavanjem. Situacije koje predstavljaju izvor stresa su: dobivanje nedovoljne ocjene, sukobi s kolegama iz razreda, nastavnicima i roditeljima, nepravedno ocjenjivanje itd.

adolescencija; suočavanje; spol; dob; stres vezan uz školu

nije evidentirano

engleski

Age and gender differences in the coping with school stress at adolescents

nije evidentirano

adolescence; coping; gender; age; school related stress

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (1)

2006.

7-24

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija