Krajolici nacionalnih manjina na manifestacijama kulturnog amaterizma u Hrvatskoj (CROSBI ID 127266)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ceribašić, Naila
hrvatski
Krajolici nacionalnih manjina na manifestacijama kulturnog amaterizma u Hrvatskoj
Starting out from the financial components underlying the realization of the rights and freedom of national (ethnic) minorities in Croatia, the structure and conception of minority cultural amateurism (mostly performing groups) and important manifestations (mostly festivals) financed by the minorities themselves and from other sources are analysed in the article, along with the minority content within the framework of important majority manifestations. Today, mono-minority manifestations dominate. With their basic structure, the venues where they are held and the audiences they address, they contribute to the detachedness of minorities - both among themselves and in relation to the majority. There are only a few multi-minority manifestations of which the Manistefacija "Kulturno stvaralaštvo nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj" (Manifestation "Cultural Activities of National Minorities in the Republic of Croatia") stands out as the most significant and most visible. Its structure and concept (principles of equality and representativity of minorities, the quality and dignity of the content presented, the predominance of folklore stylisation) are compared with the conceptualisation of minorities within the 37. međunarodna smotra folklora (37th International Folklore Festival) of 2003 and the approach of the 3rd Zagreb World Music Festival "Nebo" of 2004. The focus of attention is placed on the question of how multiculturality in the sense of richness of diversity and in the sense of the intercultural and interethnic dialogue is manifested in the reality of the discourse and the reality of practice, at the level of structuring the events and the level of performances. Polazeći od financijske sastavnice ostvariranja prava i sloboda nacionalnih manjina u Hrvatskoj, u članku se analizira struktura i koncepcija manjinskog kulturnog amaterizma i pojedinih važnih manifestacija financiranih od strane samih manjina i iz drugih izvora te manjinskih sadržaja u okviru važnih većinskih manifestacija. U današnje doba dominiraju monomanjinske manifestacije. Svojom temeljnom strukturom, mjestom održavanja i publikom kojoj se obraćaju one pridonose odijeljenosti manjina - kako međusobno tako i u odnosu na većinu. Tek je nekoliko multimanjinskih manifestacija među kojima se kao najvažnija i najvidljivija izdvaja Manifestacija "Kulturno stvaralaštvo nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj". Njezina se struktura i koncepcija (načela jednakopravnosti i reprezentivnosti manjina, kvaliteta i dostojanstvenost prikazanih sadržaja, pretežnost folklornih stilizacija) uspoređuju s konceptualiziranjem manjina u okviru 37. međunarodne smotre folklora iz 2003. godine te s pristupom 3. Zagreb world music festivala "Nebo" iz 2004. godine. Pritom je u središtu pozornosti pitanje kako se multikulturalnost u smislu bogatstva raznolikosti i u smislu međukulturnog i međuetničkog dijaloga očituje u realnosti diskurza i realnosti prakse, na razinama strukturiranja priredbi i izvedbi na njima.
nacionalne manjine; kulturne manifestacije; multikulturalnost; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Landscapes of National Minorities on Manifestations of Cultural Amateurism in Croatia
nije evidentirano
national minorities; cultural manifestations; multiculturalism; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42 (2)
2005.
9-38-x
objavljeno
0547-2504