Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća (CROSBI ID 345321)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čizmić, Anđelka Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća / Vlahović-Štetić, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Čizmić, Anđelka

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća

U ovom istraživanju cilj je bio provjeriti povezanost između percepcije samoefikasnosti, percepcije kompetentnosti, pecepcije ustrajnosti u području matematike, straha od matematike i ocjena iz matematike, kod učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Analiza podataka provedena je na 224 učenika. Kao mjerni instrument korištene su Skala za procjenu osobne kompetentnosti u području matematike (Bezinović, 1988) i skala za ispitivanje straha od matematike- MASC (Chiu i Henry, 1990). Rezultati pokazuju da učenici sedmog razreda postižu statistički značajno više rezultate na skali generalizirane samoefikasnosti i skali percepcije ustrajnosti od učenika osmog razreda. Utvrđena je negativna povezanost straha od matematike s generaliziranom samoefikasnosti i percepcijom ustrajnosti te pozitivna povezanost s percepcijom nekompetentnosti. Rezultati pokazuju da su u oba razreda generalizirana samoefikasnost i percepcija ustrajnosti pozitivno, a percepcija nekompetentnosti i strah od matematike negativno povezani s ocjenom iz matematike. Dobivene su značajne multiple korelacije između rezultata na skalama generalizirane samoefikasnosti, percepcije nekompetentnosti, percepcije ustrajnosti i straha od matematike kao prediktorima i ocjene iz matematike kao kriterija. Percepcija ustrajnosti i strah od matematike nisu značajni prediktori ocjene iz matematike.

ocjena iz matematike; strah od matematike; generalizirana samoefikasnost; percepcija nekompetentnosti; percepcija ustrajnosti

nije evidentirano

engleski

Relation of perceived math self competence, math anxiety and math achievement

nije evidentirano

math grade; math anxiety; general self-efficacy; perceived self-competence; perceived perseverance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27

12.09.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija