Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća (CROSBI ID 345321)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čizmić, Anđelka
Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća
U ovom istraživanju cilj je bio provjeriti povezanost između percepcije samoefikasnosti, percepcije kompetentnosti, pecepcije ustrajnosti u području matematike, straha od matematike i ocjena iz matematike, kod učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Analiza podataka provedena je na 224 učenika. Kao mjerni instrument korištene su Skala za procjenu osobne kompetentnosti u području matematike (Bezinović, 1988) i skala za ispitivanje straha od matematike- MASC (Chiu i Henry, 1990). Rezultati pokazuju da učenici sedmog razreda postižu statistički značajno više rezultate na skali generalizirane samoefikasnosti i skali percepcije ustrajnosti od učenika osmog razreda. Utvrđena je negativna povezanost straha od matematike s generaliziranom samoefikasnosti i percepcijom ustrajnosti te pozitivna povezanost s percepcijom nekompetentnosti. Rezultati pokazuju da su u oba razreda generalizirana samoefikasnost i percepcija ustrajnosti pozitivno, a percepcija nekompetentnosti i strah od matematike negativno povezani s ocjenom iz matematike. Dobivene su značajne multiple korelacije između rezultata na skalama generalizirane samoefikasnosti, percepcije nekompetentnosti, percepcije ustrajnosti i straha od matematike kao prediktorima i ocjene iz matematike kao kriterija. Percepcija ustrajnosti i strah od matematike nisu značajni prediktori ocjene iz matematike.
ocjena iz matematike; strah od matematike; generalizirana samoefikasnost; percepcija nekompetentnosti; percepcija ustrajnosti
nije evidentirano
engleski
Relation of perceived math self competence, math anxiety and math achievement
nije evidentirano
math grade; math anxiety; general self-efficacy; perceived self-competence; perceived perseverance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
27
12.09.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb