Stavovi i uvjerenja prema matematici učenika viših razreda osnovne škole (CROSBI ID 345325)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bušac, Mirjana
Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Stavovi i uvjerenja prema matematici učenika viših razreda osnovne škole
U ovom istraživanju provjerili smo stavove i uvjerenja (o urođenosti sposobnosti za matematiku i o matematici kao više muškoj domeni) učenika viših razreda osnovne škole prema matematici. Analiza podataka provedena je na 221 učeniku sedmih i osmih razreda osnovne škole. Kao mjerni instrument korištena je Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici. Rezultati pokazuju da učenici imaju neutralan stav prema matematici, da se uglavnom slažu s uvjerenjem o urođenosti sposobnosti za matematiku te da se ne slažu s uvjerenjem da je matematika više muška domena. Utvrđeno je da učenici višeg uspjeha u matematici imaju pozitivniji stav prema matematici, da se više slažu s uvjerenjem da je matematika urođena sposobnost te da se manje slažu s uvjerenjem da je matematika više muška domena nego učenici nižeg uspjeha. Rodne razlike dobivene su jedino unutar varijable « ; ; uvjerenje da je matematika više muška domena» ; ; gdje se pokazalo da se dječaci više slažu s navedenim uvjerenjem nego djevojčice. Interakcijski efekti roda i uspjeha u matematici nisu dobiveni ni na jednoj varijabli.
stavovi prema matematici; uvjerenje o urođenosti sposobnosti za matematiku; uvjerenje da je matematika više muška domena; usp
nije evidentirano
engleski
High grades elementary school students' attitudes and beliefs toward math
nije evidentirano
attitudes toward math; belief that math abilities are inborn; belief that math is more male domain; math achievement; gender differences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
23
04.07.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb