Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja (CROSBI ID 127498)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita
hrvatski
Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja
Socijalno kognitivna perspektiva naglašava nužnost sagledavanja procesa samoregulacije kao recipročne interakcije osobnih faktora, okolinskih varijabli i ponašanja (Zimmerman, 2001.). Kako taj proces karakterizira izrazita ciklička dinamičnost opravdano je pretpostaviti da osim direktnih postoje i neki medijacijski odnosi među uključenim varijablama. Upravo je zato cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti ima li percipirana školska samoefikasnost medijatorsku ulogu u odnosu između načina na koji djeca percipiraju ponašanje svojih roditelja i kauzalnih atribucija kojima objašnjavaju svoje školsko postignuće. Provedene analize potvrdile su pretpostavku o medijacijskoj ulozi školske samoefikasnosti u odnosu između percepcije roditeljskih odgojnih postupaka i kauzalnih atribucija kojima učenici tumače svoje školsko postgnuće, međutim samo na poduzorku učenika koji svoje školsko postignuće doživljavaju kao uspjeh. Preciznije, pokazalo se da percepcija odgojnih postupaka majke, osim direktno, na kauzalno pripisivanje školskog postignuća stabilnim uzrocima djeluje i preko percipirane školske samoefikasnosti.
roditeljsko ponašanje; školska samoefikasnost; kauzalne atribucije; samoregulacija učenja
nije evidentirano
engleski
Perception of parental behavior, academic self-efficacy and causal attributions in the context of self-regulated learninig
nije evidentirano
parental behavior; academic self-efficacy; causal attributions; self-regulated learninig
nije evidentirano
Podaci o izdanju
15 (4-5)
2006.
619-960-x
objavljeno
1330-0288