Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja (CROSBI ID 127498)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 15 (2006), 4-5; 619-960-x

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita

hrvatski

Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja

Socijalno kognitivna perspektiva naglašava nužnost sagledavanja procesa samoregulacije kao recipročne interakcije osobnih faktora, okolinskih varijabli i ponašanja (Zimmerman, 2001.). Kako taj proces karakterizira izrazita ciklička dinamičnost opravdano je pretpostaviti da osim direktnih postoje i neki medijacijski odnosi među uključenim varijablama. Upravo je zato cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti ima li percipirana školska samoefikasnost medijatorsku ulogu u odnosu između načina na koji djeca percipiraju ponašanje svojih roditelja i kauzalnih atribucija kojima objašnjavaju svoje školsko postignuće. Provedene analize potvrdile su pretpostavku o medijacijskoj ulozi školske samoefikasnosti u odnosu između percepcije roditeljskih odgojnih postupaka i kauzalnih atribucija kojima učenici tumače svoje školsko postgnuće, međutim samo na poduzorku učenika koji svoje školsko postignuće doživljavaju kao uspjeh. Preciznije, pokazalo se da percepcija odgojnih postupaka majke, osim direktno, na kauzalno pripisivanje školskog postignuća stabilnim uzrocima djeluje i preko percipirane školske samoefikasnosti.

roditeljsko ponašanje; školska samoefikasnost; kauzalne atribucije; samoregulacija učenja

nije evidentirano

engleski

Perception of parental behavior, academic self-efficacy and causal attributions in the context of self-regulated learninig

nije evidentirano

parental behavior; academic self-efficacy; causal attributions; self-regulated learninig

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (4-5)

2006.

619-960-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost