Podvučeno žutim: Raspad Jugoslavije i značenjsko-funkcionalne transformacije jedne krilatice, 1987-2004. (CROSBI ID 33409)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Žanić, Ivo
hrvatski
Podvučeno žutim: Raspad Jugoslavije i značenjsko-funkcionalne transformacije jedne krilatice, 1987-2004.
Rad prikazuje sociokulturni kontekst općejugoslavenske reklamne kampanje slovenske tvornice namještaja Lesnina potkraj osamdesetih, u kojoj je središnji vizualni element bila žuta boja, a verbalna poenta krilatica 'Podvučeno žutim/ Podčrtano z rumeno'. Postavši tako dio socijalnog znanja i razgovornih jezičnih idioma svih građana SFRJ, krilatica je nakon 1991. počela doživljavati jasno profilirane semantičke i vrijednosne varijacije u medijskom i političkom diskursu u Hrvatskoj i Srbiji ovisno o dominantnom stavu dotičnih javnosti prema političkim procesima u Sloveniji. U prvom slučaju zadobila je afirmativne, a u drugome difamativne konotacije.
krilatice, medijski diskurs, politički diskurs, reklame
nije evidentirano
engleski
Underlined with Yellow: The Break-up of Yugoslavia and the Semantic-Functional Transformations of a Catchphrase, 1987-2004.
nije evidentirano
catchphrases, media discourse, political discourse, advertisements
nije evidentirano
Podaci o prilogu
121-148-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Devijacije i promašaji: etnografija domaćeg socijalizma
Čale Feldman, Lada ; Prica, Ines
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
2006.
953-6020-29-7