Uvod u modernu kozmologiju i filozofiju (3. izmijenjeno izdanje, sa separatom na engleskom jeziku o Frani Petriću) (CROSBI ID 4128)

Petković, Tomislav Uvod u modernu kozmologiju i filozofiju (3. izmijenjeno izdanje, sa separatom na engleskom jeziku o Frani Petriću). Zagreb: Element, 2006

Petković, Tomislav

Knjižnica Faust, urednik: Vilijam Lakić

Uvod u modernu kozmologiju i filozofiju (3. izmijenjeno izdanje, sa separatom na engleskom jeziku o Frani Petriću)

Knjiga je nastala na tragu velikih teorija fizike i velikih pokusa u njoj, s temeljnim ciljem povezivanja kozmologije, astrofizike i filozofije. U 3. izdanju, na kraju knjige, nalazi se separat na engleskom jeziku koji donosi autorovo tumačenje Petrićevog kozmološkog modela i njegovog značenja za modernu kozmologiju. Nobelova nagrada iz fizike za 2006. dodijeljena je za otkriće zračenja crnog tijela u mikrovalnome pozadinskome zračenju, napose anizotropiji (nesavršenosti) u idealnome spektru u tim mjerenjima na temelju višegodišnjeg opažanja izvedena povrh Zemljin atmosfere satelitom COBE, u okviru međunarodnog projekta NASA. Nobelova nagrada 2006. je potvrda kozmološke teorije Velikog praska, ali i tragova svih prirodnih pojava u svemiru nakon toga. U evoluciji knjige Uvod u modernu kozmologiju i filozofiju, od prvog (2001), drugog (2002), do njenog trećeg izdanja 2006., se najcjelovitije donosi u hrvatskome jezičnom području teorija Velikog praska o postanku i evoluciji svemira kao velikoj kozmološkoj teoriji u 20. stoljeću, koja se usavršava i u 21. stoljeću. U 3. izmijenjenom izdanju, novo poglavlje se bavi etičkim i bioetičkim principom odgovornosti i povijesno-znanstvenom analizom Wernera Heisenberga i njemačkog "Uranprojekta". Posebno su obrađene astrofizičke i fizikalne konstante, a uz slike Hubbleovog teleskopa dodan je najnoviji slučaj Putona i gubitka njegovog statusa u Sunčevu sustavu 22. kolovoza 2006.

kozmologija; kozmološki modeli; teorija relativnosti; kvantna teorija; teorija Velikog praska; Heisenbergov princip odgovornosti; Petrićev kozmološki model

Introduction to Modern Cosmology and Philosophy, 3rd revised edition

cosmology; cosmological models; theory of relativity; quantum theory; Big bang theory; Heisenberg's principle of responsibility; Petrić's cosmological model