Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga klijenata s dodatnim potrebama u praktičnom obrazovanju studenata socijalnog rada i formiranju njihovog profesionalnog identiteta (CROSBI ID 470055)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Urbanc, Kristina Uloga klijenata s dodatnim potrebama u praktičnom obrazovanju studenata socijalnog rada i formiranju njihovog profesionalnog identiteta // Zbornik radova Prve hrvatsko-kanadske tematske konferencije: Rehabilitacija u zajednici . Zagreb: Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske, 1998

Podaci o odgovornosti

Urbanc, Kristina

hrvatski

Uloga klijenata s dodatnim potrebama u praktičnom obrazovanju studenata socijalnog rada i formiranju njihovog profesionalnog identiteta

Autor opisuje specifičnosti provođenja metode iskustvenog učenja u okviru terenske nastave studenata socijalnog rada, koja se provodi u sada već dugogodišnjoj suradnji s članovima različitih udruga invalida na području grada Zagreba. Jedna od značajnih specifičnosti ove metode je upravo kontinuirani kontakt između studenta i klijenta, koji traje gotovo cijelu akademsku školsku godinu, što sudionicima omogućuje da slijede spontani tijek razvoja odnosa (što je u klasičnom konceptu organizacije terenske nastave, koja traje nekoliko dana ili tjedana, zapravo nemoguće). Na taj način odnos između klijenta i budućeg socijalnog radnika prolazi svoj prirodni tijek, od inicijalnog kontakta, upoznavanja i zbližavanja, pronalaženja sličnosti i različitosti između sudionika, pa do opraštanja i rastanka. Tijekom odvijanja programa klijenti dobivaju kontinuiranu podršku od strane svojih udruga, a studenti od strane svojih terenskih supervizora i mentora na fakultetu, što ima višestruke funkcije: motivirajuću, evaluativnu i edukativnu. Opisana metoda prikazana je kao dvostruki pokušaj: prvo, da se, barem djelomično pokuša premostiti jaz između teorije i prakse, odnosno da se stečeno znanje i vještine integriraju u postojeću praksu i svakodnevni život korisnika, i drugo, da se pasivizirani položaj klijenta (kao osobe koja “prima” pomoć) i studenta (kao osobe koja “prima” potrebna teorijska znanja) promijeni u aktivni položaj “onog koji daje”, “onog koji utječe” (na kvalitetu pomoći, odnosno na kvalitetu informacija, znanja i vještina). Student ovime dobiva veću mogućnost samokontrole i uvida u vlastiti položaj, potrebe i kompetentnost u pojedinim znanjima i vještinama, a klijent dobiva priliku da informira budućeg socijalnog radnika iz “prve ruke” o vlastitim potrebama, njihovom svakodnevnom zadovoljavanju, te pomoći i podršci kakvu treba i želi. Prema riječima studenata, ovakva iskustva imala su znatnog utjecaja na promjenu njihovih dotadašnjih stavova prema osobama s dodatnim potrebama.

klijent; osoba s dodatnim potrebama; udruge invalida; proces iskustvenog učenja; edukacija; profesionalni identitet; usvajanje vještina; proces uzajamnog učenja; integriranje prakse i teorije socijalnog rada

nije evidentirano

engleski

The Role of a client with additional needs in practical education of social work students and in forming their professional identity

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1998.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Prve hrvatsko-kanadske tematske konferencije: Rehabilitacija u zajednici

Zagreb: Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske

Podaci o skupu

Prva hrvatsko-kanadska tematska konferencija: Rehabilitacija u zajednici

ostalo

20.01.1998-21.01.1998

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pravo