Autorska knjiga | katalog

Reberski, Ivanka Edo Kovačević: kritička retrospektiva / Edo Kovačević: retrospective exibition. Zagreb: Umjetnički paviljon u Zagrebu, 2006

Reberski, Ivanka

Vuković, Radovan

Graham McMaster

Edo Kovačević: kritička retrospektiva

Ovom kritičkom retrospektivom Ede Kovačevića, odnosno, tekstom u katalogu/monografiji, reinterpretiran je evolutivni razvoj slikarskog idiom ovog slikara od nojranijih studentskih dana i njegova sudjelovanja u socijano anagažiranoj grupi Zemlja do njegove profinjene kolorističke poetike zadnjih desetljeća. U toj interpretaciji dan je osobit naglasak na Kovečevićev rani poslijeratni modernizam i njegovo približavanje novim tendencijama pedesetih, odnosno šezdesetih godina prošlog stoljeća, razmotreni su za njegovo slikarstvo važni elementi ikonografskog i motivskog karaktera (motivi zagrebačke periferije, posvećenost "malom" čovjeku, Zagrebački krovovi), u kojima je razvijao svoju profinjenu kolorističku gamu i poetiku. Naročito je to došlo do izražaja u zadnjim desetljećima, kad se gotovo posve posvetio analizi krajolika, isprva dalmatinskog, a poslije podesljemenskog i zagorskog, dok je druga njegova velika tema bila posvećena cvijeću kao simboličkom oličenju ljepote prirode i ljudskosti. Edo Kovačević je slikao male stvari kako bi ih učinio velikima.

Edo Kovačević; slikarstvo; 20.stoljeće; Zemlja; kolorzam; intimizam; modernizam; pejzaž; mrtva priroda; portret

Edo Kovačević: retrospective exibition

Edo Kovačević; painting; 20th century; Group Earth; colorism; intimism; landscape; nature morte