Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom (CROSBI ID 346126)

Ocjenski rad | diplomski rad

Keko, Mladenka Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom / Prizl Jakovac, Tatjana (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2006

Podaci o odgovornosti

Keko, Mladenka

Prizl Jakovac, Tatjana

hrvatski

Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom

Afazija je najčešće posljedica moždanog udara ili traumatske ozljede mozga, kao takva u život pogođene osobe iznenada unosi velike promjene. Komunikacijske teškoće osoba s afazijom realni su i sve veći problem današnje populacije budući da suvremen stil života pruža dobru podlogu za razvijanje čimbenika koji dovode do afazije. U radu će biti opisano istraživanje koje je osmišljeno s ciljem pronalaska pravilnosti u govorno-jezičnom ponašanju na različitim razinama i kod različitih vrsta afazija. Ispitane su osobe sa senzoričkom, motoričkom i anomičkom afazijom, te osobe urednog govorno-jezičnog funkcioniranja odgovarajuće dobi. Razina govorno-jezičnih sposobnosti nastojala se utvrditi pomoću tri jezična i jednog kognitivnog zadatka. Ispitivanje jezičnih funkcija uključivalo je razumijevanje i uporabu prijedloga, imenovanje i bogatstvo rječnika, te poznavanje grafemske strukture riječi. Kognitivnim se zadatkom ispitivala sposobnost kratkotrajnog vizualnog pamćenja. Ispitni zadaci preuzeti su iz Everyady Life Activities Object Photo Series slikovnog materijala (Stark, 2003.).

afazija; govorno-jezične sposobnosti; Everyday Life Avtivities (ELA); jezični zadaci; kognitivni zadatak

nije evidentirano

engleski

Differences in speech and language abilities in people with aphasia

nije evidentirano

aphasia; speech and language abilities; Everyday Life Avtivities (ELA); language tasks; cognitive task

nije evidentirano

Podaci o izdanju

130

13.06.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija