Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom (CROSBI ID 346126)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Keko, Mladenka
Prizl Jakovac, Tatjana
hrvatski
Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom
Afazija je najčešće posljedica moždanog udara ili traumatske ozljede mozga, kao takva u život pogođene osobe iznenada unosi velike promjene. Komunikacijske teškoće osoba s afazijom realni su i sve veći problem današnje populacije budući da suvremen stil života pruža dobru podlogu za razvijanje čimbenika koji dovode do afazije. U radu će biti opisano istraživanje koje je osmišljeno s ciljem pronalaska pravilnosti u govorno-jezičnom ponašanju na različitim razinama i kod različitih vrsta afazija. Ispitane su osobe sa senzoričkom, motoričkom i anomičkom afazijom, te osobe urednog govorno-jezičnog funkcioniranja odgovarajuće dobi. Razina govorno-jezičnih sposobnosti nastojala se utvrditi pomoću tri jezična i jednog kognitivnog zadatka. Ispitivanje jezičnih funkcija uključivalo je razumijevanje i uporabu prijedloga, imenovanje i bogatstvo rječnika, te poznavanje grafemske strukture riječi. Kognitivnim se zadatkom ispitivala sposobnost kratkotrajnog vizualnog pamćenja. Ispitni zadaci preuzeti su iz Everyady Life Activities Object Photo Series slikovnog materijala (Stark, 2003.).
afazija; govorno-jezične sposobnosti; Everyday Life Avtivities (ELA); jezični zadaci; kognitivni zadatak
nije evidentirano
engleski
Differences in speech and language abilities in people with aphasia
nije evidentirano
aphasia; speech and language abilities; Everyday Life Avtivities (ELA); language tasks; cognitive task
nije evidentirano
Podaci o izdanju
130
13.06.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb