Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća (CROSBI ID 346181)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Dimovska, Nataša Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća / Horvat, Jasna (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2005

Podaci o odgovornosti

Dimovska, Nataša

Horvat, Jasna

hrvatski

Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća

Magistarski rad se temelji na analiziranju kako procedura poduzetničkog pothvata temeljenog na osnivanju malog poduzeća koje bi primjenjivalo CADAC (Computer Assisted Data Collecting) metode tako i mogućnosti oživljavanja poduzetničke ideje u zakonskim i gospodarskim okvirima Republike Makedonije te predviđanju osnovnih troškova potrebnih za start – up takvog poduzeća. Istraživanje tržišta već je više desetaka godina prisutno u Makedoniji kao aktivnost koja pomaže u poslovnom odlučivanju. Razumijevanje i primjena istraživanja tržišta postali su važnom i ozbiljnom sastavnicom poslovanja kako u velikim gospodarstvenim subjektima tako i u malim i srednjim poduzećima. Osnovna svrha osnivanja poduzeća za istraživanja tržišta jest osiguravanje informacija tržišnim sudionicima koje će olakšati otkrivanje novih mogućnosti ili pomoći u razjašnjenju problemske situacije i na taj način pomoći upravi poduzeća da dođe do najbolje odluke. Poduzetnički pothvat sastoji se u otvaranju malog poduzeća koje bi primjenjivalo CADAC (Computer Assisted Data Collecting) metode, predviđanja osnovnih troškova potrebnih za start – up, te analizu mogućnosti oživljavanja poduzetničke ideje. Na temelju gospodarske situacije u kojoj se nalazi R. Makedonija, može se tvrditi kako u makedonskom gospodarstvu postoji prazan prostor za aktivnosti istraživanja. Posljednjih je godina otvoreno nekoliko istraživačkih agencija, koje u velikoj mjeri rade za inozemne naručitelje, čija je poslovna strategija usmjerena na tržište Makedonije. Kako u Republici Makedoniji trenutno ne postoji poduzeće koje primjenjuje CADAC metode, ocjenjeno je kako će rezultati ovog magistarskog rada pomoći u ostvarenju i implementiranju računalom podržanih istraživačkih metoda u makedonskoj poduzetničkoj praksi. U kontekstualnom okviru (posebice u potpoglavlju pod nazivom Marketinške agencije u sustavu istraživanja tržišta) navode se teorijske značajke istraživanja tržišta, promišlja se vrijednost istraživanja tržišta za strateško poslovno odlučivanje, navode se ključne potrebe za istraživanjem tržišta, te korisnici ovakvih usluga. U radu se detaljno opisuje proces istraživanja tržišta odnosno CADAC metode prikupljanja i analize podataka. Magistarski rad temelji se na poslovnom planu osnivanja agencije za istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja u kojem je opisan plan pokretanja CADAC poslovnog pothvata. U njemu je detaljno opisan poslovni pothvat, usluge koje agencija nudi, organizacijska struktura budućeg poduzeća, te strategijski i financijski plan početka poslovnog pothvata. Naglasak je na tržištu i konkurenciji, te rizicima koji se neminovno nameću kao dio redovnog poslovanja. Detaljna i cjelovita analiza provedena primjenom metode face to face prikupljanja podataka na kvotnom uzorku daje uvid u problematiku svake od predloženih CADAC usluga. Rezultati poslovnog plana utvrđuju potrebu za otvaranjem još jedne agencije za istraživanje tržišta. U radu su uspješno primjenjena dva metodološka koncepta (koncept poslovnog plana, te koncept analize primarnih podataka metodama statističke analize.

poduzetništvo; CADAC; statistika; istraživanje tržišta; poslovni plan

nije evidentirano

engleski

Start-up CADAC Business Entrepreneur Firm

nije evidentirano

entrepreneurship; CADAC; statistics; marketing research; business plan

nije evidentirano

Podaci o izdanju

123

29.10.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija